به گزارش شنبه شب ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست دربازدید از اداره کل هواشناسی قم، با اشاره به نقش مهم این اداره کل در برنامه ریزی کلان استان، اظهار کرد: برای افزایش نقش هواشناسی در مباحث مدیریت بحران استان اقدام شود.
وی با بیان لزوم بهینه سازی و به روز رسانی سیستم های هشدار سیل افزود: بستر رودخانه قمرود اهمیت ویژه ای دارد و لازم است، کارشناسان هواشناسی در مورد پیش بینی به موقع اهتمام بیش از پیش داشته باشند.
وی با تاکید بر حمایت استان از اداره کل هواشناسی و تجهیز این اداره کل، تصریح کرد: باید از ظرفیت راداری استان تهران بهره برداری شود تا نتایج دقیق تری در مورد پیش بینی ها به دست آید.
استاندار قم خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه های مدیریت بحران استان باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند و با همکاری و مشارکت یکدیگر در هنگام حوادث به ارائه خدمات بپردازند.
وی تاکید کرد: ضمن افزایش ارتباط این اداره با اداره بحران، شرایطی تمهید شود تا پیش بینی های هواشناسی در بازه های زمانی 24 و 72 ساعت آینده استان، به طور مداوم در اختیار ستاد تسهیلات زائران قرار گیرد.
سوم فروردین ماه مصادف با 23 مارس، روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است، این روز در سال 1950 میلادی توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) شکل گرفت.
این سازمان هر سال یک شعار را برای روز جهانی هواشناسی معرفی می کند و این روز در تمام کشورهای عضو سازمان جشن گرفته می ‌شود؛ «خورشید، زمین و هوا» شعار سازمان جهانی هواشناسی برای سال جاری است.

* ارائه خدمات فرهنگی به زائران قم دارای اولویت است
بر اساس همین گزارش، استاندار قم در بازدید از تعدادی از بقعه های امامزادگان(ع) و برنامه های فرهنگی کمیته های ستاد تسهیلات زائران استان گفت:ارائه خدمات فرهنگی به زائران شهر مقدس قم دارای اولویت است.
وی از مراحل اجرای طرح آرامش بهاری در آرامستان شیخان بازدید و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی تبلیغی ارایه شده در امامزاده های استان بازخورد مناسبی در بین مسافران و بازدیدکنندگان داشته است که جای تقدیر دارد.
همچنین وی، با حضور در امامزاده جمال(ع) از روند اجرای طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه ویژه ایام نوروز و محل اسکان زائران بازدید کرد.
استاندار قم در ادامه در جریان برنامه های فرهنگی، رفاهی و سرگرمی های مذهبی نمایشگاه بهشت بانو قرار گرفت.
نمایشگاه «بهشت بانو»، حاصل کار مشترک آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که تا پایان تعطیلات نوروزی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برپا و آمادگی ارائه خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران حرم مطهر است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.