حمید یزدانی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر این اداره کل از 28 اسفند 97 لغایت 16 فروردین 98 افزود: کل ظرفیت اسکان مسافران و زائران نوروزی در مکان های مختلف از جمله هتل ها، مدارس، بقاع متبرکه و سالن های ورزشی در قم بالغ بر 68 هزار تن است که تقریبا در سه روز گذشته تمام این ظرفیت تکمیل بوده است.
وی با اشاره به سطح بندی ظرفیت اسکان نوروزی در این استان گفت: سطح یک شامل تاسیسات گردشگری از جمله هتل، مهماپذیر، خانه های مسافری و هتل آپارتمان ها با ظرفیت روزانه 11 هزار و 700 تخت، سطح دوم شامل مدارس، بقاع امامزاده ها، مسجد جمکران و بوستان ها با ظرفیت بیش از 41 هزار تخت و سطح سه نیز شامل ورزشگاه ها، خوابگاه ها، مساجد و حسینیه هاست با ظرفیت بیش از 14 هزار تخت اسکان برای در مواقع اضطراری در این استان آماده شده است.
یزدانی ادامه داد: در دو روز اول اجرای طرح نوروزی این اداره کل در روزهای پایانی سال 97، 105 هزار تن در اماکن اقامتی اسکان داده شده که از این تعداد 23 هزار و 899 نفر در اماکن اقامتی رسمی، 47 هزار نفر در مدارس و بیش از 34 هزار نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان یافته اند.
وی با بیان اینکه در نخستین سال 98 بیش از 95 هزار تن در قم اسکان یافته است ادامه داد: قم در موج اول سفرهای نوروزی در روزهای اولیه سال، شاهد حجم بسیار بالایی از مسافر و زائر برای اسکان می باشد که این حجم جمعیتی تاکنون به خوبی در این استان اسکان داده شده است.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر و 166 واحد خانه مسافر و همچنین 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان قم پذیرای زائران و مسافران هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.