به گزارش ایرنا، استاندار قم در این آیین، فرمانداری را یکی از مهمترین مسئولیت های اجرایی در استان دانست و اظهار داشت: قم به دلیل تک شهرستان بودن، سمت فرمانداری در آن در مقایسه با سایر شهرستان های کشور از جایگاه خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد.
بهرام سرمست همچنین با بیان اینکه فرماندار قم مسئولیت خطیر و سنگینی برعهده دارد، افزود: تمام امور استان از طریق فرمانداری مدیریت می شود، از این رو اعضای شورای تامین نیز وظایف مهمی را باید انجام دهند، چرا که دشمنان حساب ویژه و جداگانه ای را برای قم باز کردند، تا با سوءاستفاده از هرگونه غفلت مسئولان خدشه ای را به این استان وارد کنند.
وی در ادامه با تقدیر از تلاش های سیار فرماندار سابق قم ،وی را در عرصه خدمت به مردم با روحیه توصیف کرد، و افزود: ما در امر خدمت رسانی به زائران در ستاد تسهیلات نوروزی از ظرفیت وی استفاده می کنیم، تا خدمات خوب و شایسته ای را ارائه نماییم.
استاندار قم با بیان اینکه به دلیل فرا رسیدن موعد بازنشستگی فرماندار ناگزیر به تغییر بودیم، گفت: برغم تفسیرها و اظهارنظرهای گوناگون رسانه ها، موضوع تغییر و تحول درمناصب و مدیریت ها یک مساله عادی است.
سرمست اضافه کرد: مسئولیت ها به هیچ وجه ابدی نیست، ولی چقدر خوب است وقتی فردی مسئولیت خود را واگذار می کند، این کار را با فراغ بال و آسودگی خاطر انجام دهد.
استاندار قم همچنین با اشاره به ویژگی های فرماندار جدید قم، پاکدستی و پاسخگویی و حرکت در جهت جلب رضایت شهروندان را از جمله آن دانست و گفت: وی بواسطه بهره مندی از تجربه فرمانداری در پردیس و چند شهرستان تهران و همچنین مدیرکلی بحران این استان در حقیقت یک مدیر مدیریت بحران کارآمد به شمار می آید.
وی افزود: فرماندار جدید قم تاکنون همه مسئولیت های محوله از سوی وزارت کشور را با سربلندی و موفقیت پشت سرگذاشته و اعتقاد دارم در جایگاه جدید نیز موفق خواهد بود.

** فرماندار جدید قم نیز در این آیین با بیان اینکه قم در سطح ملی و جهانی طراز بالایی دارد، گفت: مردم قم در قرن گذشته و فعلی تنها مردمانی در عرصه گیتی هستند، که دروازه های پیشرفت و تمدن را تحت لوای اسلام به روی جهانیان باز کردند.
مرتضی حیدری با اشاره به حضور همه جانبه مردم و اهالی قم در صحنه برای استقرار و استمرار نظام اسلامی خاطر نشان کرد: امروز هر چه جلوتر می رویم، خباثت دشمنان بیشتر شده و شاهد توطئه ها و کج خلقی های آنها علیه ملت ایران هستیم، و مردم قم در دفع این توطئه ها و دسیسه ها نقش عمده ای را ایفا می کنند.
حیدری قم را به لحاظ مرکزیت نشر معارف دینی شهری فوق العاده و ویژه توصیف کرد و افزود: امروز برخی با سرقت منابع کشور زمینه را برای زیر سئوال بردن دین فراهم کردند، ولی در یک سال اخیر مبارزه قوه قضاییه با این جرثومه های فساد بسیار جای شکر دارد، و ما باید دست به دست هم بدهیم این لکه های ننگ را از دامان نظام اسلامی پاک کنیم، که دیگر دل رهبری و مردم را آزرده نکنند.
وی افزود: به دلیل شدت تبلیغاتی که دشمنان به خرج می دهند، امروز سخت ترین هجمه ها به سمت دین و بویژه نظام برآمده از دین صورت می گیرد، و متاسفانه در عرصه تبلیغات ضد دینی جولان دهی های فراوانی را نظاره گر می باشیم.
حیدری گفت: در ایام عید نوروز که زائران از سراسر جهان به قم سفر می کنند، باید درس جدیدی را از این شهر بگیرند و به طور حتم برخوردها، رفتارها، ابتکارها و خلاقیت هایی که در قم در جهت نشر و گسترش دین انجام می شود، این امر مهم را محقق می کند.

** رضا سیار فرماندار سابق قم نیز در بخشی از این آیین بیش از چهار سال و نیم خدمت در قم را جز بزرگترین افتخارهای 37 سال دوران خدمت خود دانست و گفت: پذیرش مسئولیت دراین شهر و خدمت به زائران کریمه اهل بیت برای هر مسئولی افتخار می باشد.
وی با بیان اینکه سال 97 به دلیل توطئه های دشمنان خارجی و همراهی برخی افراد در داخل، و مخاطراتی که برای نظام پیش بینی کرده بودند، شرایط خاصی را شاهد بودیم ولی با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش و جانفشانی ها و سعه صدر دولتمردان بویژه رئیس جمهوری این مسائل به خوبی مدیریت شد، و کوچکترین اتفاقی در شهر قم به وقوع نپیوست.
سیار با بیان اینکه امسال تحولی در قم رخ داد، و فرمانداری ها و بخش داری ها برای نخستین بار به مقوله مقابله با آسیب های اجتماعی ورود جدی و هدفمندی را داشتند، یادآور شد: در حوزه گسترس نشاط اجتماعی با هم افزایی و تعامل همه مسئولان در مناطق و بخش های مختلف قم اقدام متعددی انجام شد.
وی همچنین با بیان اینکه قم به دلیل وجود ایام الله های مختلف از جمله نیمه شعبان شرایط متفاوتی با بقیه نقاط کشور دارد، و طی این مدت فرمانداری از نظر سیاسی امنیتی در صحنه حضور فعالانه ای را داشته است، خاطرنشان کرد: در این مدت حداکثر تلاش برای رفع مشکل های مردم انجام شده و هر شهروند و ارباب رجوعی که برای کاری به فرمانداری مراجعه کرده با جمله به فرمانداری مربوط نیست مواجه نشده و ناامید و ناراضی باز نگشته است.
رضا سیار که ریاست سازمان جهاد کشاورزی قم را نیز در کارنامه فعالیت های اجرایی خود دارد، از مردادماه سال 93 پست فرمانداری قم را بر عهده داشت.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های سیار ، مرتضی حیدری به عنوان فرماندار جدید قم معرفی شد.
مرتضی حیدری متولد شهرستان قروه استان کردستان ، پیش از این پست هایی از جمله فرمانداری شهرستان سقز و پردیس ، مدیرکلی دفتر برنامه ریزی و هماهنگی اطلاع رسانی دولت و مدیرکلی مدیریت بحران استانداری تهران را بر عهده داشته است.
وی همچنین 52 ماه در جبهه های غرب و جنوب در دوران دفاع مقدس حضور داشته است.
در حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، حیدری برای چهار سال به عنوان فرماندار شهرستان قم منصوب شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.