مهدی فراهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد یک هزار و 214 تَن معادل 94 درصد مصدومان حوادث جاده ای بوده اند و 78 تَن معادل 6 درصد شامل سایر بیماران و مصدومان از جمله بیماران قلبی، داخلی، مادران باردار، سقوط از ارتفاع و مسمومیت، غرق شدگی، سوختگی و برق گرفتگی بوده است.
وی با اشاره به انجام 541 ماموریت توسط اورژانس هوایی، اضافه کرد: سه کادر پرواز شامل خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز و همچنین 2 تَن از کارکنان اورژانس 115 در هر پرواز در بالگرد هوایی حضور دارند.
وی با بیان این که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و به طور طبیعی حجم آمد و شد و تصادف ها در محورهای آن بالاتر از سایر استان هاست، گفت: این مساله اهمیت به کارگیری اورژانس هوایی در این استان را دوچندان می کند و از زمان راه اندازی بالگرد 115 تاکنون اثربخشی آن بر همگان مسلم شده است.
فراهانی گفت: اگر مصدومانی که دچار آسیب های جدی در نواحی حساس بدن شده اند، با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شوند، به طور قطع جان آن ها به خطر می افتد.
وی تصریح کرد: اورژانس هوایی با کاهش زمان انتقال مصدومان و بیماران بدحال به بیمارستان و در نتیجه با تسریع در ارائه خدمات درمانی، نجات جان مصدومان حوادث و بیماران را دوچندان کرده است.
به گفته وی، در طرح نوروزی سال 97، اورژانس هوایی استان قم با انتقال 57 مصدوم از سطح محورهای مواصلاتی به بیمارستان، بالاترین تعداد انتقال مصدوم را میان سایر استان ها داشته است.
در حال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی اورژانس در استان قم فعال می باشد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.