به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم ، این طرح به مناسبت پایان سال و با هدف
زیباسازی حریم راه های استان و نیز ارائه آموزش های لازم به مردم در زمینه پرهیز از ریختن زباله دراطراف جاده ها، اجرایی شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم در حاشیه اجرای طرح به خبرنگاران گفت: جاده‌ها سرمایه‌های کشور هستند و برای احداث هر آن ، میلیاردها تومان اعتبار صرف می‌شود، به همین دلیل جاده‌ها نیاز به نگهداری دارند.
اکبر سلیمیان افزود: شهروندان همانگونه در حفظ محیط خانه خود تلاش می‌کنند، باید در حفاظت از جاده‌ها کوشش داشته باشند و زباله‌های خود را در حریم جاده‌ها نیندازند.
وی اضافه کرد: مسافران نوروزی باید محیط جاده‌ها را با زباله آلوده نکنند واگر زباله ای هم در جاده‌ها دیدند، آن را جمع آوری کنند.
دراین طرح بهرام سرمست استاندارقم، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار، اوروجی مدیرکل مدیریت بحران ، گلفشان رئیس جمعیت هلال احمر استان و دیگر مسئولان حضور داشتند و به پاکسازی حریم جاده ها پرداختند.
350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.