به گزارش ایرنا، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این آیین گفت: برای فهم و درک بهتر پیام های شهدا، بازخوانی و مرور دقیق وصیت نامه های آنها ضروری است.
آیت الله سید محمد سعیدی افزود: شهیدان بر رعایت احکام الهی، حفظ حجاب، عفاف و طهارت و یاری و نصرت ولی فقیه در عصر غیبت امام زمان(عج) تاکید داشتند.
امام جمعه قم با بیان اینکه شهدا از ما انتظار و توقع برپایی مجالس یادواره را ندارند، اذعان کرد: چون شهیدان برای کسب رضای خدا پای در میدان جهاد گذاشتند، باید تا زنده هستیم؛ جان، نفس، آبرو و مال خود را در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی که اصلی ترین هدف شهدا به شمار می آید، قرار دهیم.
سعیدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه را با درایت، حوصله و برنامه ریزی بخوانیم و به آن عمل کنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار و سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان ترتیب یافت، سند هویتی شهید حسین مولوی نخستین شهید شهرداری قم رونمایی شد.
شهرداری قم طی هشت سال جنگ تحمیلی چهار شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.