به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم،در این جلسه با بیان اینکه بودجه پیشنهادی و مصوب سازمان میادین میوه و تره بار در کمیسیون 300 میلیارد ریال بوده است، گفت: بازارهای روز، شهرک خودرویی و تصدی گری شهرک صنوف مهمترین منابع درآمدی این سازمان است.
وی با اشاره به تفریغ بودجه سال 97 سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تاکید کرد: 12 میلیارد تومان بودجه مصوب این سازمان در سالجاری بوده که از حیث درآمد و هزینه نیز همین مقدار را تحقق داده است.
مجید اخوان با اشاره به افزایش 10 میلیارد ریالی بودجه سال 98 سازمان کشتارگاه شهرداری قم، گفت: پس از گذشت مهلت قانونی و قطعی شدن افزایش 35 درصدی افزایش تعرفه کشتارگاه ها، فرمانداری با ارسال نامه ای نسبت به این افزایش تعرفه اعتراض کرده است.
وی با بیان اینکه درآمد سازمان های فضای سبز از محل حق النظاره و اجاره اماکن در اختیار تامین می شود، گفت: شورای اسلامی شهر قم با بودجه پیشنهادی این سازمان توسط شهرداری از حیث درآمد و هزینه به میزان 73 میلیارد و 500 میلیون ریال، موافقت کرد.
اخوان با بیان اینکه لایحه پیشنهادی سازمان زیباسازی شهرداری قم برای سال آینده 72 میلیارد ریال بوده است گفت: 31 میلیارد ریال از این مبلغ هزینه های سرمایه ای این سازمان و حدود 41 میلیارد ریال هزینه های جاری این سازمان است.
وی با اشاره به افزایش 10 درصدی بودجه پیشنهادی سال 98 سازمان قطار شهری قم نسبت به سال گذشته گفت: تمام هزینه های سازمان قطار شهری توسط شهرداری تامین می شود که بخشی از هزینه های جاری در گرو راه اندازی سیستم های حمل و نقل و مونوریل و مترو بود که با توجه به اینکه این سیستم های حمل و نقل راه اندازی نشده است، اقدام های این سازمان بیشتر جنبه نظارتی دارد.

** نامه فرمانداری در مخالفت با افزایش تعرفه های کشتارگاه بی اثر است
رئیس شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه مصوبه شورای شهر برای افزایش تعرفه عوارض کشتارگاه به هیات تطبیق ارسال و مصوبه این شورا به ستاد تنظیم بازار ارسال شد گفت: این مصوبه با اصرار شورا به هیات حل اختلاف ارسال گردید که در 20 روز مهلت این هیات برای بررسی مصوبه شورا، جلسه ای در این زمینه برگزار نشد.
عبدالله جلالی ادامه داد: با توجه به پایان مهلت قانونی هیات تطبیق برای بررسی مصوبه شورای شهر و عدم رد آن ، از نظر شورای شهر ، مصوبه فوق قانونی است و نامه جدید فرمانداری در این زمینه فاقد اعتبار می باشد.

** لزوم تجمیع برخی سازمان های شهرداری قم
زین العابدین قره چارلو از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز با تاکید بر لزوم تجمیع برخی سازمان های شهرداری قم گفت: سازمان هایی که اعتبار آنها کمتر از 100 میلیارد ریال است، در عمل کارکرد و خروجی مناسب ندارد و باید بازنگری شوند.
وی با تاکید برشفاف سازی ساختار و بازتعریف وظایف سازمان های زیر مجموعه شهرداری قم اظهار داشت: بهره وری نیروی انسانی در سازمان های شهرداری بسیار پایین است که باید این موضوع اصلاح شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از حضور برخی مسئولان سازمان های زیر مجموعه شهرداری در جلسات شورا گفت: برخی مسئولان سازمان های زیرمجموعه شهرداری نیازی به حضور آنها در جلسات شورا نیست و باید با حضور در سازمان های خود پاسخگوی مردم باشند.

** رای شورای شهر به لوایح بودجه سال 98 سازمان های شهرداری قم
لایحه اخذ مجوز مصوبه بودجه پیشنهادی سال 98 سازمان مدیریت پسماند با میزان 122 میلیارد ریال، لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان میادن میوه و تره بار از حیث در آمد و هزینه به میزان 300 میلیارد ریال و لایحه اخذ مجوز مصوبه پیشنهادی سال آینده کشتارگاه صنعتی شهرداری از حیث درآمد و هزینه به میزان 67 میلیارد و 855 میلیون ریال به تصویب رسید.
لایحه مجوز مصوبه بودجه پیشنهادی سال 98 آرامستان ها از حیث درآمد و هزینه با میزان 200 میلیارد ریال، لایحه مجوز مصوبه بودجه پیشنهادی سازمان فضای سبز شهرداری قم از حیث درآمد و هزینه به میزان 73 میلیارد و 500 میلیون ریال، لایحه مجوز بودجه پیشنهادی سال 98 سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) با اعتبار 72 میلیارد و 400 میلیون ریال و همچنین لایحه بودجه مصوبه پیشنهادی سال 98 سازمان قطار شهری از حیث درآمد و هزینه به میزان 52 میلیارد ریال از دیگر لوایحی بود که اعضای شورای شهر قم به آنها رای مثبت دادند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.