به گزارش ایرنا، سید امیرسامع، روز دوشنبه درهشتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا، افزود: هم اکنون 43 غرفه بازیافت تفکیک از مبدا در سطح قم فعال است و به زودی 3 ایستگاه دیگر نیز به آنها اضافه می شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 150 خودروی تفکیک پسماند در شهر فعال است افزود: فعالیت تمام خودروهای تفکیک زباله از طریق بخش خصوصی انجام می گیرد که ساماندهی آنها مورد تاکید است.
سامع با انتقاد از محقق نشدن بودجه لازم برای ایجاد زباله سوز در این شهر ادامه داد: در سالجاری، 15 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زباله سوز پیش بینی شده بود که متاسفانه رقمی از این بودجه تحقق نیافت.
وی با تاکید بر اینکه باید سیستم دفع سطحی از شهر قم حذف شود اظهار داشت: رویکرد شهرداری قم، استفاده از زباله برای تولید انرژی و دفع بهداشتی و اصولی تر زباله است که در این راستا تجهیزات نوینی برای دفع زباله ها به صورت اصولی تر در سایت البرز فراهم شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال 98 تحولی مهم در دفع پسماند شهر قم اتفاق خواهد افتاد.

** قم در زمینه مدیریت پسماند شهر یک عقب ماندگی مزمن دارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه با اشاره به تفریغ بودجه سال 97 سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: متاسفانه پیشرفت قابل توجهی در زمینه مدیریت پسماند در شهر شاهد نیستیم به گونه ای که تمام تجهیزات و شکل جمع آوری پسماندهای شهری به روش های قدیمی و سنتی انجام می شود.
حسن بختیاری با تاکید بر اینکه بر مبنای برنامه پنجم توسعه هیچ گونه زباله ای نباید در کلانشهرها دفع شود افزود: با وجود تصریح قانون برنامه توسعه، همچنان این مسئله در قم با مشکل مواجه است و باید در مسیر تحقق این چشم انداز گام برداشت.
وی تاکید کرد: قم در زمینه مدیریت پسماند شهر یک عقب ماندگی مزمن دارد که با بودجه های مصوب و سالانه این سازمان قابل حل نبوده و نیازمند حمایت های بیشتر شهرداری است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.