به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «قاسم سودانی» روز یکشنبه در نشست خبری دفتر روابط سیاسی کَتائِب حزب الله عراق در سالن جلسات «دفتر روابط سیاسی کَتائِب حزب الله عراق» در استان قم، با بیان این که آمریکا به اعتراف خودشان، شکست وحشتناک در عراق خوردند، افزود: دلیل این امر، انجام عملیات های مقاومت اسلامی در راه آزادسازی عراق بود.
وی همچنین به نقش جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش اشاره و خاطرنشان کرد: آن چیزی که در مقابل داعش ایستاد، روحیه مقاومت و جهاد بود.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کَتائِب حزب الله؛ گروهی جهادی و انقلابی است که در کشور عراق فعالیت می کند و آنها اعتقاد و ارتباط عمیقی با مساله ولایت فقیه دارد.
سودانی، با بیان این که گروه مذکور از عده ای از جوانان و مجاهدان مومن و انقلابی تشکیل شده است، اظهار کرد: از لحظه تشکیل این گروه، تبعیت و اطاعت کامل خود را از ولی امر مسلمین جهان اعلام داشته ایم.
وی با اشاره به مبارزه های این گروه با رژیم بَعثی صدام گفت: پس از سرنگونی حکومت طاغوتی صدام و اشغال عراق توسط آمریکاییان، گروهی از مجاهدان این کشور، جنبش مبارزه با اشغالگری آمریکا را راه اندازی کردند و دور جدید مبارزه با ستمگران، توسط این گروه شروع شد.
سودانی با بیان این که خواست ملت عراق ،تشکیل حکومت اسلامی و مردمی بود، گفت: این مساله نشان می دهد که آمریکایی ها با مردم عراق نیستند، بلکه فقط منافع خودشان را دنبال می کنند.
وی با بیان این که ادعای آزادسازی عراق، دروغ بود، ادامه داد: آمریکایی ها قصد داشتند، منطقه را بازسازی و یک خاورمیانه جدید بر اساس نظر خودشان درست کنند و هدف اصلی آنان جمهوری اسلامی ایران بود.
وی مبارزه با اشغالگری آمریکا در عراق را وظیفه شرعی مردم این کشور از جمله مجاهدان کَتائِب حزب الله دانست و گفت: اولین درگیری این گروه با نیروهای آمریکایی از سال 2003 میلادی آغاز شد.

* ولایت فقیه بهترین شیوه حکومتداری اسلامی است
مسئول دفتر روابط سیاسی کَتائِب حزب الله عراق در قم نیز در این نشست خبری، با بیان این که نهاد مذکور در سال 2003 میلادی شکل گرفت، گفت: این گروه توسط جمعی از جوانان مومن و انقلابی بر اساس احساس مسئولیت شرعی در مقابل اشغالگری آمریکایی ها تشکیل شد.
«علی عبودی» خاطرنشان کرد: این گروه، جهادی هستند که بر اساس اصول اسلام ناب محمدی(ص) و با پیروی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ستمگران مبارزه می کنند و به یاری ستمدیدگان می شتابند.
وی مهم ترین محور فعالیت های این گروه را در بخش جهادی و نظامی، فرهنگی و سیاسی برشمرد و گفت: فعالیت های اجتماعی و تبلیغی و تاسیس مراکز حوزوی و علمی از دیگر برنامه های این گروه است.
عبودی، با بیان این که دفتر مرکزی روابط سیاسی کَتائِب حزب الله عراق در بغداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: این گروه چندین دفتر روابط سیاسی از جمله در شهر مقدس قم دارد.
وی با بیان این که این تشکل رویدادهای سیاسی گوناگون را رصد و موضع رسمی خود را در قبال آنها بیان می کند، گفت: مهم ترین هدف ما حاکمیت اسلام در همه جوانب زندگی مردم است و اعتقاد داریم که ولایت فقیه بهترین شیوه حکومتداری اسلامی است.
مسئول دفتر روابط سیاسی کَتائِب حزب الله عراق در استان قم، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از دستاوردهای بزرگ امام خمینی دانست که ولایت فقیه را به ارمغان آورد.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.