به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه دردوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم در سالن جلسه های فرمانداری اظهار داشت: وجود معتادان متجاهر با ظاهری نامناسب غیر از ایجاد نازیبایی های بصری برای سیما و منظر شهری، در ایام نوروز و سفر زائران از اقصی نقاط کشور به قم عارضه های نامطلوبی را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اهمیت خاص مقوله تامین امنیت و ایمنی شهر در تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج با هماهنگی مقام قضایی در قالب یک عملیات ویژه کار جمع آوری معتادان متجاهر را انجام دهند.
سیار با اشاره به بالا رفتن آمار سرقت در مناطق روستایی تصریح کرد: هر چند معتادان متجاهر موجود در روستاهای قم قابل توجهی نیستند ولی همین تعداد اندک نیز منجر به بروز سرقت خواهد شد.
از ابتدای اسفند ماه جاری 219 معتاد متجاهر در استان قم دستگیر شده است.
طرح ملی جمع آوری معتادان متجاهر از سیزدهم اسفند در سراسر کشور آغاز شده و به مدت 80 روز نیز ادامه پیدا می کند.
فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی بویژه دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی با صدا و سیما در تهیه و تولید برنامه های متنوع و پرمحتوای فرهنگی اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: دستگاه های مذکور باید در برپایی دوره های آموزشی که توسط بخشداران در بخش ها، و شهرداران در شهرهای اقماری برگزار می شود، نقش پررنگ و فعالی را ایفا کنند.
از ابتدای امسال 488 کیلوگرم انواع مخدر توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و نیروهای بسیج و کلانتری ها در بخش های پنج گانه قم کشف شده است.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، کهک، سلفچگان، خلجستان و جعفرآباد است.
فرماندار قم همچنین با اشاره به برگزاری جلسه های شورای اجتماعی در مساجد یادآور شد: تاکنون جلسات این شورا در مساجد برخی محله های محروم و آسیب خیز مانند سلامت، شهرک فاطمیه، شهر قائم و شهرک پردیسان برگزار شده و مجموعه ها و نهادهای فرهنگی نیز در تداوم آن نقش مهمی را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: به طور حتم موضوع حاشیه نشینی و محیط و فضای نامناسب برای زندگی، با معضل اعتیاد و مواد مخدر رابطه مستقیمی دارد، به همین خاطر دستگاه های اجرایی باید در حوزه کاری خود اقدام های لازم را برای محرومیت زدایی از محلات و مناطق کم برخوردار از امکانات انجام دهند.
فرماندار قم همچنین با اشاره به مجموعه برنامه های سروستان آن را بستر خوبی برای آموزش شهروندان در خصوص موضوع های مربوط به خانواده و سبک زندگی عنوان کرد، و گفت: نباید این برنامه ها فقط به شادی و سرگرمی های بی محتوا محدود شود.
سروستان عنوان یک برنامه زنده تلویزیونی است، که با هدف افزایش نشاط اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی و همچنین روش های مقابله با آسیب های اجتماعی، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در مقاطع مختلف سال 97 به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و صدا و سیما در یکی از محلات شهر و بخش های استان اجراشد.
بیش از 30 برنامه آن تاکنون اجرا و پخش شده و 22 و 23 اسفند نیز با پخش برنامه در ورزشگاه شهید حیدریان و همچنین شهر جعفریه پایان می یابد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.