به گزارش ایرنا، آیت الله محمد یزدی شنبه شب در آیین تجلیل و تکریم از عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در ایران نیز حضرت امام راحل(ره) را به خارج از کشور تبعید کردند، اما ایشان روزی با استقبال بی نظیر مردم به کشور بازگشت و امروز شاگرد ایشان سکاندار انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه مکتب والای اسلام در طول تاریخ همواره در برابر دشمنان با تحمل سختی ها و مشقات رهبران دینی خود مواجه بوده است، اظهار داشت: امروز بحمدالله در کشورمان، اسلام عزیز حاکم شده است و ما حضور این عالم را در ایران اسلامی و شهر مقدس قم بسیار خوش آمد می گوییم.
وی با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های رهبران دینی جبهه مقاومت در منطقه، اظهار داشت: آیین تکریم و تجلیل از شیخ عیسی قاسم به دلیل تبعیدها، شکنجه ها و مجاهدت بی نظیر ایشان و سختی هایی است که مردم انقلابی بحرین تحمل کرده اند.
آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به رشد، توسعه و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته جمعیت کشورمان چند برابر شده است، اما همچنان حوزه های علمیه به لحاظ علمی و پژوهشی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.
وی با بیان اینکه امروز تمامی نهادهای حیاتی و تصمیم گیر کشورمان، بر اساس اسلام بنا شده و بر اساس آموزه های دینی گام برمی دارند، تصریح کرد: دین اسلام در سطح بین المللی بسیار رشد و توسعه یافته و این به دلیل مجاهدت مسلمانان حقیقی در سرتاسر جهان است.
آیین تکریم و تجلیل از عالم مجاهد آیت الله شیخ عیسی قاسم با حضور این عالم و مسئولان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سالن جلسات جامعه مدرسین در شهر مقدس قم برگزار و لوح یادبودی به این روحانی مبارز اهدا شد.
«احمد قاسم درازی بحرانی» معروف به «شیخ عیسی قاسم»؛ عالم برجسته شیعه، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب این کشور است.
بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و مردم این کشور خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.