به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر برنامه محوری در آموزش و پرورش افزود: فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی در هم تنیده است و این فرهنگ غنی در تمام ابعاد زندگی انسان دارای برنامه می باشد.
وی ساختن انسان را سخت ترین موضوع جامعه انسانی دانست و گفت: انسان ها احتیاج دارند تا استعداد آنها به فعلیت برسد که کار انبیاء الهی نیز پرورش این استعدادهاست.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری آموزش و پرورش در شناسایی و به فعلیت رساندن استعدادها در کودکان و نوجوانان افزود: برنامه، استاد و تربیت پذیری کودکان، سه رکن مهم برنامه ریزی در حوزه آموزش و پرورش است.
این مرجع تقلید با تاکید بر اجرای احکام و فرهنگ اسلامی به عنوان مهمترین اولویت در تربیت نسل جوان گفت: برنامه خوب و جامع نیاز به اجرای کننده خوب دارد و در این زمینه نقش معلمان با توجه به اثرگذاری آنها بر شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان اساسی است.
آیت الله نوری همدانی افزود: اساتید و معلمانی که در آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند باید متدین، با سواد، دارای قدرت بیان قوی و صفات اخلاقی باشند.
این مرجع تقلید اظهار داشت: معلمان برای اثرگذاری بر دانش آموزان باید پیش از همه، به اصلاح خود بپردازند و چنین معلمی می تواند در درون شاگردان خود تحول ایجاد کند.
وی همچنین مدیریت های چند گانه در جامعه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مشکل امروز کشور این است که دو فکر و دو اراده در جامعه حاکم است و این شکاف موجب فراهم کردن سوء استفاده دشمن می شود.
سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار با شماری از مراجع تقلید و علما، در جلسه شورای آموزش و پرورش قم نیز شرکت می کند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.