به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از 22 طرح فضای سبز شهرداری قم و روز ملی درختکاری در مرکز همایش های شهرداری، با بیان این که درختکاری دارای ارزش معنوی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: امروز بدون شک توسعه فضای سبز یک فریضه مهم محسوب می شود.
وی مشارکت مردم در فعالیت های شهری را ضروری دانست و بر هم افزایی میان همه دستگاه ها تاکید و اشاره کرد: حل مشکلات فضای سبز و محیط زیست نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط است.
وی با اشاره به ویژگی های قم افزود: قم باید در همه امور سرآمد باشد، این سرآمدی باید در بخش توسعه فضای سبز و صیانت از آن نیز به وجود آید؛ استان با وجود تلاش‌ های بسیار و اقدام های ارزنده در موضوع فضای سبز، دارای مشکلاتی است و باید همه دستگاه‌ ها و مردم در بهبود این مساله تلاش کنند.
آیت الله اعرافی، به ضرورت وجود شاخصه های مدیریت جهادی در دستگاه های گوناگون اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مقوله در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده اند و باید بدانیم که هر کجا با گفتمان مدیریت جهادی و «ما می توانیم» گام برداشته ایم و در هر کجا که روحیه جهادی و انقلابی حاکم شد، قله های بلند را فتح کرده ایم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
وی با بیان این که جهان امروز در سطوح مختلف در زمینه منابع طبیعی با چالش های گوناگونی مواجه است، گفت: امروز منابع طبیعی در دنیا رو به کاهش است، در حالی که بشر امروزی نیاز بیشتری به مسائلی همچون فضای سبز و محیط زیست مناسب دارد.
آیت الله اعرافی افزود: یکی از مهم ترین این چالش ‌ها از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل‌ ها است؛ در یک قرن گذشته جنگل‌ های کشور کاهش یافته است و باید نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داد و از منابع طبیعی کشور حفاظت و حراست کرد.
وی با اشاره به روایت هایی از ائمه معصومین(ع) درباره توصیه به درختکاری افزود: ارزش عالم به وجود حیات در آن است و از آن جا که این حیات از درختان و گیاهان شروع می شود؛ می توان گفت که گیاه و درخت، آستانه حیات عالم است.
مدیر حوزه های علمیه همچنین، از شهرداری و فعالان عرصه فضای سبز تقدیر و تشکر کرد و گفت: ضرورت پیشرفت در هر نهادی، داشتن نگاه راهبردی و کلان، آینده نگری و برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت است.
تصفیه خانه ثانویه پساب، کتابخانه تخصصی علوم باغبانی و فضای سبز، نخستین نمایشگاه بزرگ دائمی عرضه گل و گیاه، نیروگاه 10 کیلووات خورشیدی بوستان کودک و بیش از 140 هکتار توسعه بوستان‌ های جنگلی از جمله 22 طرحی بودند در این مراسم به صورت رسمی به بهره برداری رسیدند.
این آیین با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهری و باغبان های بوستان های قم برگزار و در پایان از تعدادی از فعالان فضای سبز تقدیر شد.

* مدیر حوزه های علمیه، نهالی را در بوستانی 400 هکتاری غرس کرد
شرکت کنندگان در پایان این مراسم، در بوستان 400 هکتاری واقع در بلوار آیت الله بروجردی حضور یافتند و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار و عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و تعدادی از دانش آموزان به مناسبت روز درختکاری در این منطقه اقدام به غرس نهال کردند.
پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «منابع طبیعی، بزرگ ترین سرمایه ملی» است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.