به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر درقم ،افزود: با توجه به این که پیش بینی شده امسال تعداد زائران افزایش یابد، دستگاه ها باید با برنامه ریزی ویژه برای ارائه خدمات نوروزی آماده شوند.
وی اضافه کرد: نظارت هایی که دستگاه های اجرایی بر مراکز خدماتی و گردشگری زیر نظر خود انجام می دهند، باید با رویکرد ارتقاء کیفیت انجام شود تا نقص سال های گذشته برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
وی تاکید کرد: تشکیل صف های متعدد از جمله برای خرید مرغ و همچنین میوه از چادرهای طرح تنظیم بازار مناسب نیست و باید با پیاده نمودن برنامه های کارآمد از این موارد جلوگیری نمود.
سرمست خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت کاغذ، امسال باید از کاغذ کمتری در برنامه های نوروزی استفاده شود.
وی با بیان این که دغدغه های امنیتی امسال بیشتر از سال های گذشته است، تصریح کرد: برنامه های امنیتی با رویکرد مقابله محور و پیشگیرانه تنظیم و با توجه به تهدیدات تروریستی و بیوتروریستی، طرح های انتظامی امنیتی با تدابیر ویژه اجرایی شود.
وی با تاکید بر آمادگی همه کمیته های عضو ستاد تسهیلات تا 25 اسفندماه جاری، بیان کرد: عملکرد تمام کمیته ها از سوی کمیته ای دانشجویی ارزیابی می و ایرادها مشخص می شود تا سال آینده بر مبنای این گزارش ها، تصمیم گیری های مناسب تری صورت گیرد.
استاندار قم همچنین با اشاره به لزوم استفاده از توان بخش خصوصی در اطلاع رسانی ظرفیت های گرشگری قم، گفت: در این عرصه ظرفیت همه دستگاه ها تجمیع و ساماندهی شود، همچنین اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد تا مسافران برای دریافت اطلاعات لازم از سفرهای نوروزی با سامانه 137تماس حاصل نمایند.
وی در پایان بر پیش بینی پارکینگ مورد نیاز، نان مصرفی زائران، استفاده از وسائل ایمنی در نقاط اسکان، زیباسازی ورودی های شهر و توزیع هدفمند بسته های فرهنگی تاکید کرد.

** رئیس کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائران نیز دراین جلسه گفت: از 22 اسفندماه جاری تا 16 فروردین ماه سال آینده طرح های امنیتی و انتظامی در سطح شهر ارتقا داده می شود.
سید محمدرضا هاشمی افزود: اعضای کمیته امنیتی به صورت کشیک در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران نیز مستقر خواهند شد و یک کانکس انتظامی مقابل حرم مطهر با حضور نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر می شود که در جلوگیری و کاهش سرقت از مسافران تاثیر بسزایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش نیروی انتظامی جرم سرقت در شهر قم کاهش یافته و نوروز امسال نیز با اتخاذ تدابیری، دغدغه مسافران را از سرقت اموالشان کاهش خواهیم داد.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از خطرهای بیوتروریستی بر رستوران های حاشیه حرم مطهر نظارت کافی خواهد شد و همچنین با استقرار آتش نشانی در پارکینگ ها، ایمنی این مکان ها افزایش خواهد یافت.
پنجمین جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر با حضور رئیسان و دبیران کمیته ها در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و اعضای ستاد گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.