به گزارش ایرنا، بهرام سرمست عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهر قم در گفت و گو با خبرنگاران، درخصوص اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح بلوارهای آیت الله بروجردی و قدس گفت: این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
طرح تقاطع غیرهمسطح بلوارهای آیت الله بروجردی و قدس از یک سال پیش شروع شده است، این طرح امکان آمد و شد مستقیم و به صورت زیرگذر از شهرک قدس به سمت مسجد مقدس جمکران را فراهم می ‌کند؛ سطح اولیه طرح مذکور نیز بلوار آیت‌ الله بروجردی است که به منطقه پردیسان متصل می ‌شود و ‌اکنون مورد استفاده شهروندان قرار دارد.
وی در رابطه با طرح تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر(عج) گفت: فاز نخست این طرح تا پایان شهریورماه سال آینده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید و ویژگی این طرح، ترکیب آن با یکی از ایستگاه های مترو است که در کاهش بار ترافیکی درون و برون شهری نقش خواهد داشت.
وی همچنین درباره طرح تقاطع غیرهمسطح بلوارهای پیامبر اعظم(ص) و فردوسی اظهار کرد: این طرح نیز در دهه مبارک فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
با گشایش این مسیر، منطقه های یک، چهار و پنج شهرداری به هم متصل می شود.
سرمست، درباره اجرای طرح باغ پرندگان نیز گفت: تدارک امکانات تفریحی و گردشگری از وظیفه های مسئولان استان است و در این راستا با بهره برداری از طرح بوستان یک هزار هکتاری از جمله طرح باغ پرندگان، در زمینه غنی سازی اوقات فراغت شهروندان گام مهمی برداشته خواهد شد.
باغ پرندگان حد فاصل بوستان کوثر تا کوه خضر نبی(ع) و کوه دو برادران، شامل یک عرصه 230 هکتاری است که بر اساس مطالعات بالادستی انجام شده، کل این منطقه یک منطقه تفرجگاهی با کاربری های گوناگون و بخشی از بوستان یک هزار هکتاری شهر قم است.

* بوستان یک هزار هکتاری از تفرجگاه های خوب قم خواهد شد
شهردار قم نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای سال جاری، بلوار آیت الله بروجردی به طول 9 کیلومتر با اجرای سه فاز به بهره برداری رسید و از لحاظ راه ارتباطی منطقه پردیسان را از بن بست خارج کرد.
پردیسان در منطقه 8 شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
سید مرتضی سقاییان نژاد تصریح کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر(عج) به کمربندی امام علی(ع) متصل می شود و فازهای اول و دوم این طرح در سال آینده با هزینه حدود 480 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح بلوارهای آیت الله بروجردی و قدس، دسترسی به شهرک قدس را مهیا می سازد که با هزینه حدود 120 میلیارد ریال تا پایان سال جاری افتتاح می شود.
وی درباره اجرای بوستان یک هزار هکتاری شهر قم اظهار کرد: این طرح که از پشت دانشگاه مفید شروع می شود و تا جمکران ادامه دارد، از تفرجگاه های خوب این شهر خواهد شد و در بهره برداری از امکانات تفریحی و رفاهی آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کنیم.
وی درباره طرح مترو نیز گفت: به واسطه این که برخی از تجهیزات مترو باید از خارج از کشور وارد می شد، این طرح با تاخیر روبرو شد و ان شاءالله در سال آینده فاز اول خط یک مترو از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات اجرایی ساخت خط یک مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بیش از 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد، راه اندازی خط یک مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست ازقلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و مرحله دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
سقاییان نژاد، درباره اجرای رینگ دوم مسجد مقدس جمکران نیز خاطرنشان کرد: بخشی از این رینگ تا نیمه شعبان (فصل بهار سال آینده) آماده می شود.
استاندار قم و مجموعه مدیریت شهری، از طرح های تقاطع های غیرهمسطح میدان ولی عصر(عج)، قدس و فردوسی، خط یک مترو و باغ پرندگان قم بازدید و با مجریان این طرح ها گفت و گو کردند.
در این بازدید، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از اعضای این شورا، مسئولان استانداری و شهرداری نیز حضور داشتند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.