به گزارش ایرنا، علیرضا قاری قرآن عصر سه شنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فنی، بنا بود که امسال فاز نخست خط یک مترو در 2 ایستگاه آماده شود.
وی با بیان این که مساله تحریم بر روی این طرح تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: راهبرد ما در حد امکان این است که به سوی تولید داخلی برویم تا هم در راستای اقتصاد مقاومتی و هم تقویت تولید داخلی گام برداریم و نیز از وابستگی خود به خارج از کشور بکاهیم.
وی اجرای طرح مترو را، جزو طرح های کلان دانست و خواستار مساعدت های مسئولان استانی و کشوری در این زمینه شد و افزود: باید عقب ‌ماندگی‌ های این بخش از متروی قم در 6 ماه نخست سال آینده جبران شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی از پیمانکار مترو انتظار داریم تا که گام‌ های بزرگ ‌تری را برای راه‌ اندازی کامل این طرح بردارد.
قاری قرآن در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تلاش و کوشش می کنیم تا طرح های عمرانی و ترافیکی شهرداری قم در زمان‌ بندی انجام ‌شده به بهره‌ برداری برسد.
عملیات اجرایی ساخت خط یک مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بیش از 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد، راه اندازی خط یک مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و مرحله دوم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

* بخشی از واگن مورد نیاز مترو قم تامین شده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ریل مورد نیاز خط یک مترو تامین‌ شده است و در زمینه تامین واگن نیز مشکلی وجود ندارد.
محسن بهشتی اعلام کرد: خط یک مترو قم برای تسریع در راه‌ اندازی به 2 فاز تقسیم ‌شده است که فاز نخست آن به طول حدود 6 کیلومتر از منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری در آینده به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌ های انجام‌ شده در سطح ملی، 315 دستگاه واگن برای سه کلانشهر کشور (تبریز، اصفهان و شیراز) خریداری ‌شده بود که با افزایش 25 درصدی قرارداد و پیگیری‌ ها، تاکنون 35 واگن به این استان اختصاص پیدا کرده و تلاش می ‌شود 45 واگن دیگر نیز به قم اختصاص پیدا کند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.