به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه درحاشیه افتتاحیه نخستین دوره مطالعات زنان با حضور اساتید خارجی دردانشگاه ادیان و مذاهب قم، درگفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: بانوان درجمهوری اسلامی ضمن حفظ ارزش های دینی، در عرصه های مختلف اجتماعی گام های مهمی برداشته و موفقیت های بسیار زیاد را به دست آوردند.
وی اضافه کرد: دستاوردها، مبانی نظری و سیاست های اتخاذ شده جمهوری اسلامی پیرامون نقش آفرینی بانوان درجامعه در عین حفظ ارزش های اخلاقی و دینی باید در عرصه های بین المللی تبیین شود.
وی اقدامات دانشگاه ادیان و مذاهب قم پیرامون بسترسازی برای گفت وگو میان ادیان مختلف را قابل تقدیر دانست و گفت: گفتمان زنان، چالش ها و مسائلی که در دوران کنونی دارند از موضوعات مهم و مبتلا به تمام جوامع بشری است که باید در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد.
ابتکار، با اشاره به تدوین پایان نامه های مختلف پیرامون بانوان توسط دانشجویان فوق لیسانس و دکترا در کشور گفت:پایان نامه های دانشگاهی پیرامون بانوان،نیازمند جهت گیری کاربردی هستند تا بر اساس نیازها و مسائل مبتلا به کشور انجام شود تا این پایان نامه ها تبدیل به سیاست و راهکار شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای کشور قابل اجرا درکشورهای مسلمان است اظهار داشت: دستاوردها و تجربه های جمهوری اسلامی در حوزه زنان قابل استفاد در عرصه های بین المللی و به ویژه در کشورهای اسلامی است که باید در این زمینه توجه جدی تری شود.
ابتکار، یکی از ابعاد درحال پیشرفت درجمهوری اسلای را حوزه زنان و بانوان دانست و تاکید کرد: زنان در عرصه های مختلف آموزشی، بهداشتی، آموزش عالی، ورزش، مشارکت سیاسی و اجتماعی در کشور حضور پررنگ دارند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه به جز مشارکت اقتصادی در تمام شاخص ها، حضور و مشارکت بانوان پس از انقلاب اسلامی روند افزایشی داشته است افزود: پیشرفت ها به معنای نبود چالش و برآورده شدن تمام خواسته های جوانان در این زمینه نیست وباید تلاش شود تا موانع و مشکلات کنونی با سیاست گذاری صحیح و مشارکت بانوان برطرف کرد.
بازدید از روستای قنوات، مرکز اورژانس اجتماعی و از کارگاه صنایع دستی از دیگر برنامه های اعلام شده ابتکار در قم است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.