به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی روز پنجشنبه در گردهمایی روحانیون استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی درحفاظت از عرصه های منابع طبیعی در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: کاستی های حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه در گام دوم انقلاب اسلامی با درس گیری از تجربه گام اول مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: پیشرفت های چشمگیر کشور در 40 سال گذشته در حالی است که با هجمه های سنگین و توطئه های مختلف دشمن مواجه بوده ایم و اگر این تحریم ها وجود نداشت به طور قطع کشور بسیار پیشرفته تر از وضع کنونی بود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.

** لزوم توجه جدی به کار فرهنگی در کشور
آشتیانی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید نسبت به کار فرهنگی بی توجهی شود، گفت: به طور قطع عدم توجه به این امر مهم ، به کشور ضربه خواهد زد.
وی با انتقاد از تخصیص بودجه اندک برای کار فرهنگی افزود: افزایش آمار طلاق در کشور و ثبت یک طلاق به ازای هر چهار ازدواج در تهران نتیجه کم توجهی به کار فرهنگی است.
وی با بیان اینکه تخصیص بودجه اندک، موجب تعطیلی کار فرهنگی در کشور شده ، گفت: حوزه علمیه بر روی پای خود ایستاده است و با قدرت در حال برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی است.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته حجم شبهه های تولیدی در رسانه ها و فضای مجازی کنونی بسیار زیاد است که برای پاسخگویی به آنها نیاز به برنامه ریزی منسجم می باشد.
آشتیانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کارهای بسیار زیادی در انقلاب صورت گرفته است ولی در برخی موضوعات شاهد درجا زدن در کشور هستیم افزود: در نظام جمهوری اسلامی، 13 هزار و 500 میلیارد ریال برای انتقال آب به قم هزینه شد که اگر این اتفاق نمی افتاد، امروز ساکنان این استان با مشکلات زیادی مواجه بودند.
وی بابیان اینکه حجم تولید گندم پیش از انقلاب تنها جوابگوی یک ماه مصرف کشور بود گفت: همه چیز ما پیش از انقلاب وابسته به خارج بود ولی امروز با وجود رشد 2 برابری جمعیت، ایران در گندم و دهها محصول کشاورزی مورد نیاز، خودکفا شده است.
وی در ادامه انفال و منابع طبیعی در کشور را نیازمند ساماندهی دانست و گفت: پیشنهاد می شود تا به جمعی از فقیهان ماموریت شود تا بر روی انفال و منابع طبیعی از منظر فقه مورد بازنگری و ارزیابی قرار گیرد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.