به گزارش ایرنا، علی وحدت روز پنجشنبه در دیدار با بهرام سرمست، استاندار قم اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج و توسعه بازار، شرکت ها و ابزارهای مالی جدید فراهم آورده است.
وی بیان داشت: توسعه فناوری های جدید و رفع نیازهای ملی و منطقه ای و همچنین رشد هدفمند شرکت ها از جمله اهداف این صندوق می باشد و نمایندگی های آن نیز در استان های مختلف فعال است.
وحدت با اشاره به شکل گیری بیش از سه هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: قم نیز در حوزه شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و هم اکنون 65 شرکت دانش بنیان در این استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید ظرفیت های لازم در استان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان فراهم شود و بودجه های علمی و فناوری خوبی برای قم اختصاص پیدا کند.
وی‌ ضرورت توجه دستگاه های اجرایی استان به شرکت های یاد شده را مورد توجه قرار داد و افرود: این صندوق حمایت از نخبگان را در دستور کار خود قرار داده و رفع مشکل های مالی آنها را به طور جدی پیگیری می کند.
وحدت یادآور شد: کشور طی یک دهه گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته و در این راه نیز تجربه هایی را کسب نموده و بر این اساس شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در جذب و تحقق سرمایه گذاری های بزرگ دارند.

** رئیس پارک علم و فناوری قم نیز در این دیدار گفت: با توجه به حضور مدیرعامل صندوق نوآوری در قم، 250 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده که از طریق صندوق کریمه به شرکت های دانش بنیان استان پرداخت می شود.  
سید حسن اخوان علوی همچنین یادآو شد: قم جزو معدود استان هایی است که در زمینه فناوری هیچ گونه وقفی در آن صورت نگرفته که باید تا پایان سال 2 وقف در زمینه علم و فناوری داشته باشیم و جایگاه بهتری را پیدا کنیم.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.