به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز پنجشنبه در دیدار مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اظهار داشت: صندوق نوآوری می تواند با حمایت از صاحبان اختراع های ثبت شده در تحقق سیاست های دولت مشارکت کند.
وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: باید از ظرفیت پارک علم و فن آوری استان برای شناسایی شرکت های دانش بنیان استفاده شود.
سرمست اذعان کرد: با توجه به وجود جوانان فعال و نخبه در قم باید از ظرفیت آنها در زمینه های مختلف بیشترین استفاده را داشت و صندوق نوآوری نیز در راستای توسعه بازارهای فروش شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشد.
استاندار قم، پر کردن خلاهای موجود بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: قم با داشتن 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی از نظر کمیت مراکز دانشگاهی در شرایط خوبی قرار دارد و ظرفیت های علوم انسانی و دینی این استان نیز باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
سرمست با اشاره به نقش شهرک های صنعتی در توسعه شرکت های دانش بنیان افزود: شرکت شهرک ها باید با برگزاری نشست ها نیازهای سخت افزاری لازم را در اختیار جوانان مستعد قرار دهد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهی، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
استاندار قم همچنین نفت را بالاترین سرمایه کشور دانست و در عین حال اذعان داشت: این سرمایه دائمی و مستمر نیست و امکان تمام شدن آن در آینده وجود دارد، ولی اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان پایدار است و باید سرمایه های انسانی و فکری در کشور به کار گرفته شود و این آمادگی را داریم که با همکاری صندوق نوآوری، چند شرکت را مورد حمایت قرار دهیم.
قم دارای 65 شرکت دانش بنیان است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.