رضا سیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به این که شب تحویل سال 98 مصادف با ولادت حضرت علی(ع) می باشد، پیش بینی شده تعداد مسافران ورودی به شهر قم نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی اضافه کرد: سال گذشته آموزش و پرورش ظرفیت اسکان حدود 50 هزار تَن را در نخستین شب نوروز فراهم کرد، ولی امسال اعلام نموده که ظرفیت اسکان را تا 14 هزار تَن کاهش داده است.
وی با بیان این که از مسئولان آموزش و پرورش توقع داریم ظرفیت اسکان را برابر با سال گذشته فراهم نمایند، ادامه داد: اسکان زائر حتی در کلاس هایی که تجهیزات لازم مانند یخچال و تلویزیون نداشته باشد، از نظر امنیتی و رفاهی بهتر از بوستان های سطح شهر می باشد.
سیار خاطرنشان کرد: ظرفیت تخت های بخش خصوصی از جمله هتل، هتل آپارتمان و مسافرخانه های قم نیز حدود 12 هزار تخت می باشد که البته در شرایط اضطراری مانند افزایش مسافران و برودت هوا، اجازه دارند تعداد را تا سه هزار تخت افزایش دهند.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی شامل 35 واحد هتل، 28 واحد هتل آپارتمان، 58 واحد مهمانپذیر و 166 واحد خانه مسافر و همچنین 100 مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان قم پذیرای زائران و مسافران هستند.
وی بیان کرد: ظرفیت مهمانسرای اداره های دولتی و بقاع متبرک از جمله امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سید علی(ع) و امامزاده جعفر زواریون(ع) نیز یک هزار تَن می باشد.
به گفته وی، سه شبستان مسجد جمکران ظرفیت حدود 15 هزار و شبستان حرم حضرت معصومه(س) نیز آمادگی اسکان 800 تَن را دارد.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: سالن های ورزشی با مدیریت اداره کل آموزش و پرورش و بوستان های شهری با مدیریت شهرداری که مجهز به سرویس های بهداشتی و رفاهی است نیز از دیگر ظرفیت های اسکان مسافران در قم است که برای نوروز تدارک دیده شده است.
وی افزود: به دلیل سرمای نسبی هوا در نوروز و به دلیل خطرهایی که روشن کردن وسایل گرمایشی مثل پیک نیک در فضای بسته دارد، تلاش می شود حتی المقدور از اسکان مسافران در چادرهای مسافرتی جلوگیری شود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.