به گزارش ایرنا، در این همایش که با حضور فرمانده سپاه قدس، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین، طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه قم ترتیب یافت، لوح سپاس سپاه پاسداران به آیت الله یزدی اهدا شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این همایش با بیان اینکه نهاد روحانیت زبان گویا و اقامه کننده دین است و سپاه پاسداران و بسیج برای پاسداری از انقلاب اسلامی در این مکتب شکل گرفته ، اظهار داشت: بسیج طلاب و روحانیون باید پیوند میان روحانیت و سپاه پاسداران را هرچه بیشتر تقویت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری علما و روحانیون در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز هم فرماندهی به دست روحانیت است و در دورانی که دشمنان به دنبال تهاجم فکری و فرهنگی و نفوذ در میان مردم و مسئولان هستند، نیاز به روحانیت در این عرصه بیشتر احساس می شود.
وی با بیان اینکه ضرورت حضور روحانیت در سوریه، عراق و بسیاری از کشورهای دیگر بسیار جدی است، گفت: روحانیون بسیجی، تربیت شده مکتب اسلام و انقلاب هستند و در عرصه های مختلف، استقامت و پایمردی فکری و عملی خود را به خوبی نشان داده اند.
وی در پایان تصریح کرد: آیت الله یزدی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، پایداری و استقامت خود را به خوبی نشان داده اند و ما از وی یاد گرفته ایم هرگاه منافع و مصالح انقلاب اسلامی در جایی در خطر بود، باید آتش به اختیار حضوری جدی و مؤثر در میدان داشته باشیم.
مسئول بسیج اساتید اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم نیز در این همایش بر ضرورت توجه و اهتمام جدی طلاب و روحانیون حوزه های علمیه نسبت به گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حقیقتا از روحانیت و حوزه های علمیه انتظار دارند هرچه بیشتر به خط مشی نظام در چهل سالگی انقلاب توجه داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی خاطرنشان کرد: امروز علما و روحانیون باید برای عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه جدی داشته باشند و پشتوانه علمی برای این حرکت عظیم را در حوزه های علمیه فراهم بیاورند.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.