به گزارش ایرنا، عباس جعفری اتابکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در این بازرسی ها، یک هزار و 915 پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی اضافه کرد: 424 مورد از پرونده های تشکیل شده مربوط به گرانفروشی، 31 مورد کم فروشی، 241 مورد تقلب، 16 مورد احتکار، 950 مورد درج نکردن قیمت، 96 مورد عدم صدور صورتحساب، 18 مورد تداخل صنفی، 24 مورد حراج غیرقانونی و 182 مورد نیز مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی می باشد.
وی با بیان اینکه در بازرسی های صورت گرفته، بیشترین تخلف مربوط به اصناف خوارو بار و لوازم خانگی بوده است، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی، مراتب را به شماره تلفن های 37751212 و 37751213 گزارش نمایند.
به گفته جعفری، از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و 881 واحد صنفی بدون پروانه در سطح شهر شناسایی شده و برخوردهای لازم صورت گرفته است.
بیش از 40 هزار واحد صنفی و 58 اتحادیه اصناف مختلف در قم فعالیت می کنند؛ حدود سه هزار واحد صنفی توسط خانم ها اداره می شود.
وی همچنین با بیان اینکه طرح نظارت ویژه نوروزی از اول بهمن ماه آغاز شده است، گفت: در این طرح که 16 تیم بازرسی حضور دارند، نظارت ها و بازرسی ها از 15 اسفندماه جاری تشدید خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.
وی افزود: بازرسان اتاق اصناف قم نظارت ویژه ای بر کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره دارند و با هر گونه گرانفروشی به شدت برخورد خواهد شد.
نمایشگاه بهاره قم با بیش از 220 غرفه از ششم تا 12 اسفندماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های قم برپا می باشد.
در نوروز امسال 700 تن پرتقال و 350 تن سیب در 25 چادر در سطح شهر قم عرضه می شود.
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف قم با تاکید بر این که اولویت اتاق اصناف رسیدگی به شکایت های مردمی می باشد، بیان کرد: به دنبال احقاق حقوق 100 درصدی مردم هستیم و در این راستا رسیدگی به شکایت های آنان اولویت بندی شده است و در طرح نوروزی نیز بازرسان ساعت بیشتری نسبت به روزهای عادی سال، به نظارت و بازرسی می پردازند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.