یک فعال اقتصادی گفت: تامین سطح حداقلی معیشت کارگران ارتباط مستقیمی با توسعه و تقویت تولید دارد؛ باید با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در مسیری حرکت کنیم که زندگی شرافتمندانه کارگران تضمین شود.

نازیلا نورفردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر ضرورت‌اهتمام به تولید و رفع موانع آن، اظهار کرد: رونق تولید یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و بخش خصوصی نقش قابل توجهی در تحقق آن دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به شکل محسوسی شاهد کاهش قدرت خرید قشر کارگر جامعه هستیم، تاکید کرد: تامین سطح حداقلی معیشت کارگران ارتباط مستقیمی با توسعه و تقویت تولید دارد و باید با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در مسیری حرکت کنیم که زندگی شرافتمندانه کارگری تضمین شود. 

نورفردی تصریح کرد: نباید سهم کارگران و تلاش آنها درعرصه‌های پیشرفت تولید، صنعت و توسعه اقتصادی کشور را نادیده بگیریم. امیدواریم دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه 98 نسبت به افزایش دستمزد کارگران و ارائه تسهیلات ویژه به آنها اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز با کمک‌های فنی و اقتصادی، همکاری با سازمان های سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار خارجی، بهره گیری از ظرفیت تشکل ها و انجمن های موجود در عرصه تولید و تجارت و در نهایت هماهنگی و تعامل بیشتر با بخش های دولتی مرتبط می تواند کشور را در مسیر رشد اقتصادی یاری کند.

b7e836b6-4b8c-4573-b596-9b965d6636e2

نورفردی تصریح کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و راه افتادن چرخه اقتصادی کشور باید نقش بخش خصوصی بیش از پیش پر رنگ شود؛ در این راستا می‌توان با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی و به کارگیری تمام ظرفیت های آنها و همچنین استفاده از کلیه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به برنامه ای جامع و دور از کلی نگری دست یافت. 

این تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری، با بیان اینکه امروز لازم است اقتصاد کشور از حالت منطقه ای خارج شده و مبانی آن با نگاهی جهانی تدوین شود، گفت: در این خصوص اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور می‌تواند به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و یک تشکل قدرتمند و تاثیرگذار نقش مهمی را در رشد اقتصاد کشور ایفا کند.

وی‌ادامه داد: اقتصاد و صنعت ایران به تعامل فکری بیشتری میان بخش دولتی و خصوصی نیاز دارد، از این رو اتاق‌های بازرگانی به عنوان مشاورین سه قوه می توانند با ارائه پیشنهادها و راهکارهای راهبردی در مسیر توسعه اقتصادی کشور، از ارکان اصلی تحقق اقتصاد پویا به حساب آیند.

نورفردی در پایان با اشاره به رکود اقتصاد جهانی، بیان کرد: امروز نیازمند این هستیم که به شکل عملی و دور از فضاسازی های شعاری، افراد متخصص و آشنا به مسائل روز اقتصادی به عرصه های مدیریتی و تاثیرگذار در امور اقتصادی وارد کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.