محمود سیجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: ظرفیتی غنی از معادن سنگ های تزیینی در نقاط مختلف استان پراکنده می باشد که با به کارگیری طرح های جدید و استفاده بهینه از این مواد معدنی می توان کسب و کارهای درآمدزا در زمینه صنعت ساختمانی و فضاهای شهری ایجاد کرد.
وی افزود: فرصت های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش هم در زمینه راه اندازی معادن جدید و هم بخش فرآوری آن فراهم است و فعالان اقتصادی می توانند در این عرصه، حضور پررنگی داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین در قم معادن متعدد گچ و ظرفیت های غنی دیگری که امکان تبدیل شدن به معادن فعال را دارا می باشد، وجود دارد که بهترین فرصت سرمایه گذاری را فراهم کرده است.
سیجانی گفت: ایجاد کارخانه های گچ مکانیزه در استان ضمن اشتغالزایی در بخش صنعت و معدن، باعث رونق اقتصادی منطقه به ویژه مناطق محروم، افزایش صادرات برون استانی و راه اندازی هرچه بیشتر معادن گچ خواهد شد.
وی بیان کرد: وجود شورابه های دریاچه نمک نیز یکی از مهم ترین ظرفیت های معدنی استان است که در کشور و خاور میانه بی نظیر می باشد.
وی ادامه داد: با ایجاد صنایع فرآوری از این دریاچه بر اساس استانداردهای محیط زیستی مانند ایجاد واحدهای تصفیه نمک، متناسب با ظرفیت های معدنی موجود در استان تحول عظیمی صورت می پذیرد و می تواند ضمن ایجاد اشتغال باعث رشد و شکوفایی منطقه گردد.
از 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور، حدود 30 نوع آن در قم بوده و در این میان معدن منگز ونارچ، بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.