به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بیشترین جرم در فضای مجازی را مربوط به مسائل اقتصادی دانست و تاکید کرد: بحث پیشگیری و برخورد با متخلفان جرایم سایبری در سال 98 از مهمترین اولویت های پلیس قم محسوب می شود.
وی همچنین، مقابله با سرقت در استان قم را از دیگر اولویت های پلیس در سال آینده برشمرد و گفت: اقدام های خوبی در مساله پیشگیری از سرقت در سال جاری انجام شده است و از ابتدای مهرماه امسال تا پایان بهمن ماه، مجموعه سرقت ها در این استان 20 درصد کاهش یافته است.
وی از ساماندهی امور ترافیکی با اقدام های پلیسی و افزایش ایستگاه های پلیس راهور به عنوان یکی دیگر از اولویت های پلیس در سال 98 یاد کرد و افزود: حضور پلیس در نقاطی که آمد و شد بیشتری است پررنگ تر خواهد شد و برای کاهش تصادف ها درصدد رفع نقاط حادثه خیز هستیم.
به گفته آقاخانی، ارتقای امنیت اخلاقی شهر قم با توجه به دغدغه علما، مردم و مسئولان در این زمینه، پاکسازی محله ها از وجود معتادان متجاهر، پاکسازی کانون های جرم به خصوص در حاشیه شهر و آموزش همگانی در محافل مردمی و مساجد از دیگر اولویت های پلیس قم در سال آینده به شمار می آید.
وی با تاکید بر مقابله با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در قم گفت: پلیس قم در سال جاری در شناسایی و انهدام شبکه های توزیع مواد مخدر توفیق های خوبی کسب کرد و انشاالله در سال آینده پاکسازی محله های قم با قوت بیشتری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با دلالان ارز، نظارت بیشتر بر اماکن و فروشگاه های بزرگ تجاری، ساماندهی مسافرخانه ها و برخورد با متخلفان در این زمینه و پلمپ قهوه خانه های غیر مجاز در سطح شهر از دیگر اولویت های پلیس قم در سال 98 محسوب می شود، افزود: متاسفانه شاهد رشد قارچ گونه قهوه خانه های غیرمجاز در قم هستیم که خود معضلی شده است و این اماکن با همکاری سایر اداره ها پلمپ خواهد شد.
آقاخانی، از توسعه طرح های عمرانی به عنوان یکی دیگر از اولویت های پلیس قم در سال آینده خبر داد و گفت: 22 طرح عمرانی در سال 98 کلنگ زنی می شود و 2 طرح نیز شامل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم پلیس آگاهی بزودی در این شهر به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که ساماندهی و سرعت بخشیدن به خدمات قضایی در کلانتری ها و پاسگاه ها در دستور کار پلیس قم قرار گرفته است افزود: با این اقدام مردم بدون دغدغه و در کمترین زمان مسائل قضایی خود را پیگیری خواهند کرد.
به گفته وی، استقرار روسای پلیس های تخصصی قم در مصلای نماز جمعه تحت عنوان خدمتگزار پاسخگو، برنامه ریزی جهت تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و گفت و گوی پلیس با جوانان در مساجد، محله ها و مراکز آموزشی نیز از جمله اقدام هایی است که در سال آینده اجرایی می شود.
آقاخانی اضافه کرد: راه اندازی سفیران آموزش نیز از جمله اقدام هایی است که توسط پلیس راهور قم در سال آینده اجرایی می شود و این سفیران با حضور در محافل مردمی و مراکز آموزشی، در خصوص مباحث پیشگیری از تصادف ها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سخنرانی می کنند.
فرمانده انتظامی قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طی یکماه اخیر، هفت باند سرقت در قم منهدم شده است گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای مسروقه، 100 میلیارد ریال است و 33 تن نیز در این رابطه دستگیر شدند.
آقاخانی ادامه داد: 14 محموله قاچاق قم نیز در این مدت در استان کشف شد که 681 راس دام سبک و 67 راس دام سنگین به ارزش بیش از 26 میلیارد ریال توقیف شد.
وی در پایان از انهدام یک باند پیچیده سرقت در منطقه پردیسان قم خبر داد و گفت: اعضای این باند شامل چهار تن که علاوه بر سرقت، اقدام به زورگیری نیز می کردند با اقدام های خوب فرماندهی انتظامی شهرستان قم شناسایی و دستگیر شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.