به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، محسن بهشتی در کمیته بررسی رفع موانع و مشکلات پیش روی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، افزود: برای تسهیل در روند ساخت این طرح فرهنگی از هفته آینده، هر شنبه جلسه ای در کارگاه احداث آن خواهیم داشت تا موانع را برطرف کنیم.
وی بر لزوم تعامل و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع نواقص طرح در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم تاکید کرد.
وی اظهار داشت: پیشرفت روزافزون این طرح در گرو هماهنگی و هم‌فکری مستمر نهاد‌های مرتبط است که نباید از آن غافل شد.
احمد حسینی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز با ارائه گزارشی از روند ساخت این طرح عنوان کرد: نیازمند تامین اعتبار برای خرید و سفارش آثار محتوایی و تجهیزات داخل موزه هستیم.
در این جلسه نمایندگان شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات گزارشی از نحوه قراردادها و فعالیت خود در موزه دفاع مقدس قم ارائه دادند. همچنین در خصوص سالن آمفی تئاتر این مرکز فرهنگی و حفاری های مورد نیاز بحث و تبادل نظر شد.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم است. این طرح که از سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.
بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه اندازی می شود.
به گفته بهرام سرمست، استاندار قم، این طرح قرار است 15 خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.