به گزارش جمعه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه ، دراین پیام آمده است: با نهایت تاسف و تاثر خبر ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ محمد مومن رحمت الله علیه را دریافت نمودم.
این عالم مجاهد از شخصیت های اثر گذار حرکت عظیم انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و علاوه بر سالهای تدریس و تربیت شاگردان فراوان در عرصه مسئولیت های متعدد از جمله عضویت جامعه مدرسین، خبرگان رهبری و شورای نگهبان توانست خدمات فراوانی به اسلام و انقلاب بنماید.
پیام حاکیست: ساده زیستی و صراحت لهجه و دفاع از ولایت فقیه را می توان از ویژگی های دیگر ایشان برشمرد. اینجانب در گذشت این عالم بزرگوار را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه، رهبری معظم، حوزه های علمیه، خانواده محترم خصوصا اخوی محترمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می کنم.
آیت الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و از فقهای شورای نگهبان که از مدتی پیش در بستر بیماری بود، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
وی به ‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یوی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شده بود، از روز 8 دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود.
وی در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقیه شورای نگهبان به عضویت این شورا در آمد.
این فقیه شورای نگهبان، نماینده پنج دوره مجلس خبرگان رهبری بود.
مراسم تشییع عالم زاهد آیت الله مومن، فردا شنبه 4 اسفند، ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.