به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی صالحی عصر چهارشنبه در آیین گشایش نشست سالانه دبیران کانون های مهدویت دانشگاه های کشور در مجتمع فرهنگی زیارتی یاوران مهدی (عج) قم اظهار داشت: بیانیه رهبر انقلاب سندی ناظر به یک رویکرد جامع تمدن ساز و ظلم ستیز که از مولفه های مهدویت است به شمار می آید.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در 7 فصل تبیین کردند.
وی تصریح کرد: این سند همچنین قابلیت آن را دارد که از درون خود دهها الگوی موفق برای نشست های هم اندیشی، آزاد اندیشی و ترویجی در حوزه مهدویت ارائه کند.
وی افزود: دبیران کانون های مهدویت باید این بیانیه را برای ارتقاء فعالیت ها و همچنین اثر بخشی بیش از پیش این مراکز فرهنگی مطالعه کنند، چون روح حاکم بر آن از جنس مهدوی است که می تواند خلاقیت های جدیدی را در طراحی و پیش بینی المان ها، برنامه ها و اولویت بندی ها ترسیم کند.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی و آغاز گام ها و حرکت های بعد این نهضت، 40 سال تجربه مردم ایران را با یک عقبه فکری برخاسته از نگاه مهدویت و دقت نظر جامع و کامل در قالب یک بیانیه تبیین فرمودند.
وی اذعان داشت: این بیانیه به لحاظ جامعیت، انسجام، اختصار، ظرافت و به روز بودن در چهاردهه گذشته بی نظیر است، که البته این موضوع نیز طبیعی می باشد، چرا که در آن از چهل سال تجربه انباشته شده جریان ایثارگری، رشادت، تدبیر و عقلانیت متدینان و مومنان انقلاب اسلامی بهره گرفته شده است.
وی همچنین وجود رهبری پاک دست، جامع الاطراف و امتحان پس داده را از نعمت های بزرگ خداوند متعال برای کشور دانست و گفت: باید قدر این نعمت را بدانیم، چون در قیامت در خصوص چگونگی بهره گیری از آن سوال خواهد شد.
نشست آموزشی تشکیلاتی دبیران 180 کانون مهدویت دانشگاه های مختلف کشور به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در قم آغاز شد.
در این نشست سه روزه موضوع هایی از قبیل راه کارهای مقابله با فرقه ها و جریان های دروغین دردانشگاه ها، شیوه های دفاع افتخار آفرین از انقلاب اسلامی،
انجمن حجتیه ریشه در تاریخ و تهدید برای امروز، تغییر ادبیات در فعالیت های مهدوی مستشاری و ایده ها و راهکارهای فعالیت مهدویت در دانشگاه ها با حضور استادان و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی مورد بحث قرار می گیرد.
این نشست همچنین شامل 2 کمیسیون تخصصی با موضوع جریان سازی مهدویت در دانشگاه ها و شبکه سازی و اقدام های مشترک فضای مجازی و همچنین مسائل منطقه ای است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.