به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز سه شنبه در دوازدهمین کارگروه تخصصی طرح های امور زیربنایی، با بیان این که در حال حاضر در سطح کشور و نیز در استان قم با مساله کمبود آب مواجه هستیم، بر تامین آب مورد نیاز طرح ها به صورت پایدار و نیز استفاده از طرح ها و صنایع کم آب بَر تاکید کرد.
وی گفت: از سرمایه گذاری در سطح استان در بخش های گوناگون از جمله گردشگری استقبال می کنیم، اما به مساله تامین آب و استفاده از طرح های کم آب بَر و نیز رعایت تمام ضوابط و مقررات قانونی نیز تاکید و توجه داریم.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سطح استان تغییر الگوی کشت کشاورزی در حال اجراست تا آب کمتری مورد استفاده قرار بگیرد، از این رو با صنایعی که آب مصرفی زیادی دارند، نمی توانیم موافقت کنیم.
بهشتی تصریح کرد: در طرح هایی که زمین دولتی به متقاضیان واگذار می شود، باید مدت زمان بهره برداری نیز مشخص باشد که اگر در زمان مقرر طرح به انجام نرسید، زمین بازگردانده شود و همچنین موافقت دستگاه های مرتبط با هر طرحی اخذ شود.
در این جلسه طرح هایی در زمینه هایی همچون ساخت نیروگاه خورشیدی، مجتمع بین راهی، گلخانه و کارگاه تولیدی مورد بحث و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت که با انجام برخی از این طرح ها موافقت شد و برخی از طرح ها رد و یا برای بررسی بیشتر به کمیته فنی مربوط ارجاع داده شد.
در جلسه مذکور، مدیران و کارشناسان شرکت کننده در موضوع های گوناگون مطرح شده؛ دیدگاه ها، پیشنهادها، نظرها و انتقادهای خود را بیان کردند.
7406/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.