به گزارش ایرنا، سهراب امدادی فرد روز سه شنبه در جلسه «ستاد صیانت از حقوق شهروندی، سلامت اداری و عفاف و حجاب» افزود: شفاف سازی و به کارگیری سامانه های الکترونیکی از جمله اقدام های انجام شده برای ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در این اداره می باشد که موجب شد پرونده های فرار مالیاتی متعددی در استان کشف شود.
وی ادامه داد: تهیه و تدوین حقوق مودیان، برگزاری دوره آموزشی حقوق شهروندی برای کارکنان، فرهنگ سازی، ایجاد امکانات مناسب رفاهی برای مراجعه کنندگان و تهیه تابلوی راهنمای طبقات از دیگر اقدام های صورت گرفته در این اداره کل برای ارتقای حقوق شهروندی بوده است.

** کپی اسناد هویتی در 100 دستگاه اجرایی قم حذف شد
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه قم، سمنان و خوزستان به عنوان استان های نمونه در اجرای طرح استعلام احراز هویت تعیین شده اند گفت: با اجرای این طرح، کپی اسناد هویتی در دستگاه های اجرایی حذف می شود.
اکرم روح پرور تاکید کرد: با اجرای طرح استعلام احراز هویت، هم اکنون 100 دستگاه اجرایی استان از این سامانه استفاده می کنند و این به معنای حذف کپی اسناد هویتی در این دستگاه هاست.
وی آموزش و تحقق دولت الکترونیک را از جمله نیازهای تحقق صیانت از حقوق شهروندی دانست و گفت: کاهش مراجعات مردمی، افزایش رضایتمندی، شفافیت و تسهیل در امور از جمله مزایای دولت الکرونیک به عنوان پایه و اساس حقوق شهروندی است.
روح پرور با بیان اینکه میز خدمت به صورت حضوری و الکترونیکی باید در اداره های استان اجرایی شود گفت: در روند اصلاح فرایندها، میز خدمت الکترونیکی از جمله اولویت هاست که در این زمینه استان قم توفیق های کمتری داشته است.
وی استانداردسازی نشانی های پستی(جی نف) را از دیگر طرح های اجرایی کردن دولت الکترونیک برشمرد و افزود: هدف اصلی این طرح، استانداردسازی نشانی ها به منظور تسریع در امدادرسانی در مواقع اضطراری است.
وی گفت: خدمات بر خط، زیرساخت های فناروی اطلاعات و منابع انسانی، سه شاخصه توسعه دولت الکترونیک است که این موجب شد تا در یک دهه گذشته رتبه ایران از 105 به 86 ارتقا یابد.
روح پرور تاکید کرد: قم در زمینه توسعه دولت الکترونیک استان اول کشور است که باید با توجه بیشتر به این موضوع در حفظ این رتبه تلاش مضاعف کرد.
7404 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.