به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) قم با حضور سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: در زمانی که با جنگ نرم استکبار مواجه هستیم، نیروهای مسلح فعالانه در صحنه دفاع از ارزش های دینی و اسلامی حضور دارند و این تنها از ویژگی های نیروهای مسلح نظام اسلامی است.
وی بیان کرد: در نظام اسلامی نیروهای مسلح تنها سنگر نشینان تمامیت ارضی کشور نیستند و دفاع از ارزش های دینی را وظیفه خود می دانند.
وی ادامه داد: در همین رابطه نیاز به دین شناسی و تعمیق معارف اسلامی در میان نیروهای مسلح کشور بالاست و به همین دلیل وجود مراکزی همچون پژوهشگاه امام صادق(ع) برای تبیین این معارف بسیار ضروریست.
حاج صادقی گفت: پژوهشگاه امام صادق(ع) در دوران جدید فعالیت خود تمام همتش را به سمت ارتقا سطح کمی و کیفی برنامه ها برای پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب خواهد برد تا ارزش های دینی را به گونه ای که بتواند سبک زندگی بسازد و مولفه های انقلاب اسلامی را پر جاذبه به همه نشان دهد، معرفی کند.
وی بیان کرد: نیروهای مسلح دین شناس، دین باور و سنگر نشین ارزش های اسلامی هستند و جهان را برای ظهور آماده می کنند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان تبلور اسلام ناب اکنون باید جهان را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کند و در این زمینه نیروهای مسلح وظیفه مهمی برعهده دارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خدا را شاکریم که نظام ولایی به برکت ولایتمداری مردم 40 ساله شد و رهبر معظم انقلاب اکنون راهبردهای 40 ساله دوم انقلاب را تبیین می کنند.
وی در ادامه با تجلیل از شخصیت سردار سرلشکر محمد باقری و برادر شهید ایشان، افزود: شهید حسن باقری متفکر و طراح عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بود و خلع وجود ایشان هیچگاه پر نشد.
وی بیان کرد: خود سرلشکر محمد باقری نیز از جمله شهدای زنده دوران دفاع مقدس هستند که با ولایت مداری در مسیر تحقق خواسته های رهبر معظم انقلاب گام برمی دارند.
در این مراسم با حضور سردار سرلشکر باقری از کتاب های «راهکارهای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی»، «سند تحول پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)»، «نگرش نو به انقلاب اسلامی» و «ایران در 40 سالگی انقلاب اسلامی» رونمایی شد و ایشان از بخش های مختلف پژوهشگاه بازدید کرد.
پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در سال 1359 با هدف تهیه متون عقیدتی و سیاسی مورد نیاز رزمندگان اسلام با عنوان مرکز بررسی زیر نظر شهید بزرگوار محلاتی- نماینده وقت امام در سپاه پاسداران- در قم تاسیس شد. سپس مسئولیت تدوین متون آموزشی عقیدتی- سیاسی و پژوهش‌های مورد نیاز سپاه و بسیج به این نهاد واگذار و نام آن مرکز تحقیقات اسلامی شد.
در سال 1373 به صورت اصولی تبدیل آن به پژوهشکده از سوی وزارت علوم تصویب شد و در سال 1376 با عنوان پژوهشکده تحقیقات اسلامی با سه گروه سیاسی، اجتماعی و الهیات موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به طور قطعی کسب کرد. گسترش فعالیت های پژوهشی این پژوهشکده و استقبال مراکز نظامی و انتظامی از آثار باکیفیت آن باعث شد در سال 1392 موافقت اصولی ارتقای پژوهشکده به پژوهشگاه اخذ شود. سپس بنا به درخواست ستاد فرماندهی کل قوا با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال 1393 به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ارتقا یافت و پژوهش های اسلامی و انسانی و تهیه متون آموزشی مورد نیاز سازمان های عقیدتی- سیاسی نیروهای مسلح(نیروی انتظامی، ارتش، وزارت دفاع) و نمایندگی ولی فقیه در سپاه به آن واگذار شد و اساسنامه آن پس از تصویب معظم له ابلاغ گردید.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.