به گزارش ایرنا، علی سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی - هنری شهید سید مرتضی آوینی، با بیان این که آیین افتتاح این دوسالانه در هفتم اردیبهشت ماه سال آینده مصادف با روز جهانی گرافیک ترتیب خواهد یافت،افزود: آیین اختتامیه در 19 اردیبهشت و نمایشگاه آن از 7 تا 27 اردیبهشت ماه سال آینده در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به این که قم هم از لحاظ تعداد هنرمندان و هم از لحاظ سطح کار در این رشته در سطح کشور مطرح است، گفت: این دوسالانه به منظور ارتقای طراحی گرافیک، بالا بردن فرهنگ بصری جامعه و تبادل دانش و تجربه های حرفه ای برگزار می شود.
وی افزود: این دوسالانه در بخش های «اصلی»، «تجربی» و «کانون های تبلیغاتی» در رشته های پوستر، نشانه نوشته، جلد و صفحه آرایی، بسته بندی، هویت بصری، گرافیک متحرک و فونت برگزار می شود.
سلطانی ادامه داد: بخش موضوعی این دوسالانه با موضوع رفع آسیب های اجتماعی در زمینه کاهش طلاق، رفع اعتیاد، رفع حاشیه نشینی، رفع بیکاری، فقرزدایی، کاهش رفتارهای خشونت و نابهنجار اجتماعی، تقویت وحدت و انسجام ملی و تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود.
دبیر برگزاری سیزدهمین دوره دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم خاطرنشان کرد: اثرهای راه یافته به نمایشگاه در بخش موضوعی، در سطح شهر نیز به نمایش گذاشته می شوند.
سیزدهمین دوره دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و نگارخانه های اشراق و فرهنگ توسط انجمن هنرهای تجسمی استان برگزار می شود.
وی در بخش دیگر سخنانش، درباره فراخوان عضویت در این انجمن اظهار کرد: عضویت در سه سطح پیوست، وابسته و افتخاری انجام می شود و از هنرمندان فعال در این عرصه برای عضویت دعوت می کنیم.
وی اضافه کرد: علاقه مندان برای عضویت در این انجمن و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفتر انجمن در خیابان شهید فاطمی (دورشهر) مراجعه کنند و یا در قم با تلفن 37742076 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
سلطانی با بیان این که استادانی مانند؛ مرحوم رحمتی، گل محمدی، مقدادی و بهمن جزو پایه گذاران این انجمن بوده اند، گفت: کمتر استانی در کشور، همچون انجمن هنرهای تجسمی قم فعالیت چشمگیر داشته است.
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم از برگزاری دوسالانه هایی در رشته های طراحی و تصویرسازی در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون در شش رشته هنری، 72 دوسالانه در استان برگزار کرده ایم.

* رونمایی از مجموعه کتاب‌ های «شناسنامه شهدا»
در این نشست خبری که با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، از 10 جلد از مجموعه کتاب‌ های «شناسنامه شهدا» با حضور اصحاب رسانه و هنر رونمایی شد.
مسئول انتشارات کتابک درباره انتشار این کتاب ها گفت: این مجموعه به ‌منظور معرفی شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت تاکنون در 10 جلد منتشر شده است.
محمدحسین قاسمی افزود: در این کتاب های کوچک، تلاش کرده ایم تا خلاصه‌ ای از زندگی، سلیقه و علاقه‌ های شخصی این 10 شهید که از شهدای دفاع مقدس، هسته ای و مدافعان حرم هستند را، بازگو نماییم.
وی خاطرنشان کرد: در تالیف کتاب ‌های مذکور کوشش کرده ایم تا علاوه بر خلاصه ‌سازی، از طراحی جدید و قطع کوچک نیز استفاده کنیم تا مخاطبان با رغبت بیشتری از این کتابک ‌ها استفاده کنند.

* اجرای 23 برنامه فرهنگی توسط کنگره شهدای جبهه مقاومت
همچنین دبیر اجرایی کنگره شهدای جبهه مقاومت در این نشست گفت: این کنگره به همت اصحاب رسانه استان قم ترتیب یافته و یکی از کارهای فرهنگی در این کنگره انتشار کتاب درباره شهیدان است که در این راستا، کار جدیدی توسط انتشارات کتابک با عنوان «مجموعه شناسنامه شهدا» منتشر شده است.
سید سعید سید هاشمی افزود: از این مجموعه تاکنون 10 جلد درباره شهیدان؛ محسن حججی، سید مرتضی آوینی، محمدحسین فهمیده، محمدهادی ذوالفقاری، حسن تهرانی مقدم، عباس بابایی، مهدی زین الدین، مجید شهریاری، ابراهیم هادی و مریم فرهانیان منتشر شده است.
وی با بیان این که نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای مظلوم و سرافراز لشکر فاطمیون برگزار می شود، ادامه داد: یکی از برنامه های جانبی کنگره مذکور، برگزاری 23 عنوان برنامه فرهنگی برای قشرهای مختلف جامعه است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.