به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به این که کنترل وضعیت ترافیک شهر قم با توجه به روند رو به گسترش جمعیت، افزایش زائرپذیری و توسعه بافت شهری نیازمند اجرای طرح های عمرانی جدید به خصوص در مناطق اطراف حرم مطهر است، افزود: با این وجود باید مراقب بود که هویت اصیل این مناطق دچار آسیب نشود و با تسهیل شرایط عبور و مرور، شهروندان و زائران از اجرای طرح ها رضایت داشته باشند.
وی بیان کرد: در اجرای طرح های ترافیکی شهر قم در کنار توجه به تسهیل آمد و شد شهروندان باید مراقب رعایت ضوابط ایمنی بود تا نقطه های حادثه خیز ایجاد نشود.
وی ادامه داد: همچنین درنظر گرفتن مسائل اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف شهری از جمله نکات مهمی است که باید در اجرای طرح های ترافیکی مورد توجه باشد.
بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تسهیل شرایط عبور و مرور زائران در ایام نوروز، افزود: طرح های ترافیکی متنوعی در این رابطه اجرا می شود که با رفع برخی معضلات شهری می تواند، نقش موثری در تسهیل روند آمد و شد زائران به شهر قم داشته باشد.
وی ادامه داد: لازم است در ایام نوروز کمترین استقرار در عوارضی آزادراه قم - تهران توسط دستگاه های مختلف استان صورت گیرد تا روند عبور و مرور زائران با سهولت انجام شود.
وی در ادامه تاکید کرد: لزوم افزایش تعداد پارکینگ خودرو در سطح شهر با استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین ارتقاء سطح ایمنی راه های منتهی به قم، از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه های نهادهای خدمت رسان در ایام نوروز باشد.
بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اجرای طرح های ترافیکی در منطقه پردیسان قم گفت: لازم است مسئولان مدیریت شهری در خصوص ایجاد تقاطع غیر همسطح در بلوار امام علی(ع) با میدان آزادی و سایر راهکارهای عملیاتی قابل اجرا، به منظور جلوگیری از بالا رفتن حجم ترافیک این منطقه در آینده، پیش بینی های لازم را داشته باشند.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح های ترافیکی در خیابان امام خمینی(ره) افزود: در این منطقه مراقبت از حرم نما بودن خیابان، در اولویت برنامه های ترافیکی است و هرگونه اجرای طرح های زیر سطحی در این محدوده باید با رعایت همه جوانب کارشناسی باشد.
معاون استاندار قم در ادامه به موضوع فعالیت تاکسی های اینترنتی در شهر قم اشاره و بیان کرد: همه این تاکسی ها باید پروانه فعالیت خود را از شهرداری دریافت کنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: باید خدمات سواره محور مورد نیاز با اجرای طرح های ترافیکی کارشناسی در اطراف حرم مطهر به زائرن حضرت معصومه(س) ارائه و راه دسترسی آنان به مراکز اقامتی و خدماتی تسهیل شود.
روح الله امراللهی افزود: اجرای این طرح ها، زمینه دسترسی آسان زائران به مراکز اقامتی اطراف حرم مطهر را فراهم می کند و با به چرخش انداختن صنعت گردشگری می توان درآمد قم از این بخش را افزایش داد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.