به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان اینکه همه باید به خاطر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی شکرگزار خدا باشیم افزود: باید از ملت مقاوم، بصیر، شجاع و آگاه به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن سپاسگزار بود.
وی گفت: ملت ایران اسلامی همه سختی ها را در طول انقلاب اسلامی به جان خریده و با تقدیم شهدای فراوان به اسلام، در برابر همه هجمه های دشمنان ایستاده است.
وی با بیان اینکه دشمنان با تشدید سختی ها، مشکلات، تحریم ها و فشارهای اقتصادی به دنبال جدایی ملت مقاوم ایران از آرمان های انقلاب، امام(ره) و شهدا بودند، گفت: ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با اسلام و آرمان های بلند شهدا تجدید بیعت کرد و این اوج بصیرت مردم ایران را نشان داد.
اعرافی با تاکید بر اینکه حضور مردم باعث حیرت دشمنان و شادی مستضعفان عالم و دوستان انقلاب اسلامی شد تصریح کرد: در ماه های اخیر هجمه گسترده فضای مجازی و رسانه های جهانی به میدان آمد تا ملت ایران را ناامید کند و نسل جوان را از همراهی با انقلاب باز دارد، ولی حضور مردم تمام توطئه آنان را خنثی کرد.
وی با بیان اینکه این راهپیمایی کم نظیر، انقلابی و باشکوه نشان داد انقلاب و آرمان های امام(ره) همچنان زنده است گفت: ملت ایران اسلامی شگفتی بزرگی در جهان رقم زد و با قدرت و شکوه گام اول را پشت سر گذاشتیم و وارد گام بزرگ دوم شد.
وی گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سران استکبار با فشار به ملت وعده هایی برای نابودی و شکست انقلاب دادند ولی ملت ایران با حضور باشکوه، این توطئه دشمنان را به شکست کشانید.
خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه تمام مسئولان، نهادها و قوای سه گانه از امروز و در آغاز دومین گام انقلاب، رسالتی سنگین تر دارند گفت: وظیفه مسئولان، بسیار دشوارتر از گذشته است و باید بدانند که تکیه بر این نیروی لایزال ملت الهی داده اند و چنین ملتی، بزرگ و شکست ناپذیر است.

** مسئولان در عرصه بین المللی باید قاطع تر و جهادی تر اقدام کنند
وی با بیان اینکه مسئولان باید با همت و شیوه انقلابی و انتخاب راه های جهادی، مشکلات را از پیش پای ملت بردارند گفت: کارهای بسیاری در کشور انجام شده است ولی کافی نیست، چراکه ملت ایرن ثابت کرده که مستحق بهترین خدمت است.
اعرافی با تاکید بر اینکه در عرصه بین المللی باید قاطع تر و جهادی تر اقدام کرد گفت: ملت ایران مستحق گرفتاری گرانی های کنونی نیست و باید مسئولان با حرکت جهادی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.
وی تاکید کرد: مردم ایران اسلامی در 22 بهمن ماه، معادلات بین المللی را تغییر داد و امروز وظیفه مسئولان خدمت به بیش از پیش به مردم است.
وی دیگر پیام حضور گسترده مردم در 22 بهمن را خطاب به آمریکا و اروپا دانست و گفت: حضور مردم نشان داد که انقلاب اسلامی ریشه در اعماق فطرت مردم و جوانان ایران دارد و جوانان با حضور حماسی در میدان، پایبندی خود به انقلاب را ثابت کردند.

** عصر نوینی با آغاز انقلاب اسلامی در جهان رقم خورده است
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه پس از چهل سال ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و کسب آن همه توفیق های چشمگیر، رهبر معظم انقلاب منشور گام دوم را صادر کردند، تاکید کرد: انتظار از قم، حوزه علمیه، ملت ایران، مسئولان و جوانان آن است که این منشور راهبردی، حرکت آفرین و جامع را در دستور کار خود قرار دهند.
اعرافی افزود: رهبر معظم انقلاب به شیوه بسیار زیبا، جامع و گویا توفیق های ملت ایران و دستاوردهای عظیم انقلاب را برشمردند که این توفیق ها در حالی رقم خورده است که با آن همه موانع بزرگ مواجه بودیم.
وی با تاکید بر اینکه عصر نوینی با آغاز انقلاب اسلامی در جهان رقم خورده است گفت: بر خلاف سایر انقلاب ها که در دو دهه اول منحرف شده و یا از پای درآمده اند، انقلاب اسلامی در ورود به پنجمین دهه خود همچنان استوار است.
اعرافی، توجه به فرهنگ انقلابی و جهادی در همه عرصه ها را ضروری دانست و ادامه داد: فرهنگ جهادی اگر همراه با همت بلند مردم و مسئولان باشد در اقتصاد، می تواند انقلاب ایجاد کند و در عرصه بین الملی می تواند عزت آفرین باشد.
وی افزود: مسئولان کشور و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بدانند در مسائل مختلف باید بر مبانی ملی خود تکیه کنند و از تهدید دشمن نباید ترسید.
خطیب جمعه قم گفت: اگر مسئولان می خواهند سندی را امضا کنند باید تمام ابعاد آن را سنجیده و اگر موجب ضرر ملت می شود از چیزی نترسیده و آن را نپذیریم و این پیام 22 بهمن است.
وی تاکید کرد: در امضای اسناد بین الملی و در تمام عرصه ها داخلی و خارجی باید مسئولان محکم بوده و تنها به مصالح و منافع ملی بیندیشند و از دشمنان خارجی نهراسند.
اعرافی با اشاره به رشد علم و پژوهش در کشور گفت: ایران اسلامی در منطقه دارای رشد بالای علمی است ولی این کافی نیست و باید جمهوری اسلامی به تمام مرزهای علمی دنیا رسیده و از آن عبور کند و این ملت، توان چنین کاری را دارد.
وی با انتقاد از مواضع متناقض اروپا افزود: اروپا چند ماه است که در مقابل ایران مواضع متناقضی داشته است، یک گام جلو برداشته و گامی دیگر به عقب برداشته است، گاهی چهره زیبا و گاهی عهد شکنی می کند که باید مسئولان در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به نشست ورشوی لهستان اظهار داشت: در این نشست، یاوه گویی های زیادی شد، ولی برخلاف طرح های آنها حرفهای درستی نیز زده شد که باید از آن استفاده کرد.
روزهای 13 و 14 فوریه برابر با 24 و 25 بهمن، مقام های برخی از کشورهای جهان در ورشو پایتخت لهستان گرد هم آمدند تا درباره ادعای موانع صلح در خاورمیانه به گفت و گو بنشینند. کنفرانسی که زیر سایه حادثه تروریستی زاهدان و عدم حضور شماری از کشورهای اروپایی در عمل بی نتیجه بود.

** حادثه تروریستی سیستان دل همه ملت ایران را اندوهگین کرد
وی همچنین با تجلیل از همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای حادثه اخیر تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه دل همه ملت ایران را اندوهگین کرد که علو درجات این شهدا را خواستاریم.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری، چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 تن از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13تن دیگر زخمی شدند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.