به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، اظهار داشت: دشمنان به دنبال غربی کردن قم هستند، ولی مردم ولایتمدار و انقلابی این شهر اجازه تحقق چنین خواب آشفته ای را به دشمنان نخواهند داد.
وی با بیان اینکه قم در طول تاریخ مرکز گسترش شیعه در جهان بوده است، افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) موجب قداست و امنیت در این شهر شده است.
حسینی نژاد با اشاره به جایگاه قم در طول تاریخ به عنوان شهر عش آل محمد(ص) اظهار داشت: در روایت های مختلف بر جایگاه عظیم قم در دوران غیبت امام زمان(عج) و پس از آن تاکید شده است، که باید این جایگاه حفظ شود.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال وارد کردن آسیب به قم هستند اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این شهر، تاسیس حوزه علمیه، تربیت علمای بزرگ و شکل گیری انقلاب اسلامی است که حفظ این دستاوردها نیازمند ادامه حرکت انقلابی مردم و حوزه علمیه است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به انقلابی ماندن قم حساسیت بسیاری دارند گفت: تذکر معظم له نسبت به حراست از قداست و روحیه انقلابی قم به دلیل جایگاه ویژه این شهر در بین شیعیان جهان است.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب بزرگی بود که به دست مردم ولایتمدار قم محقق شد اظهار داشت: این نهضت توانسته است به مظلومان عالم یاری رساند.
حسینی نژاد، انقلاب اسلامی را ادامه ولایت اهل بیت(ع) دانست و گفت: مقاومت چهل ساله انقلاب، الگوی مسلمانان و مظلومان عالم شده است که حراست از چنین انقلابی بر همه لازم است.
وی با قدردانی از همراهی و پشتیبانی مردم از امام(ره) و ولایت فقیه اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با درس گرفتن از عاشورا، ولایت مداری را آموخته اند تا رهبر خود را تنها نگذارند، چراکه پشتیبانی از ولایت فقیه موجب عزت و سرافرازی خواهد شد.
حسینی نژاد با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ می باشد، گفت: دشمن با فشار اقتصادی به دنبال جدایی ملت و نظام است، ولی ملت ایران اسلامی در 40 سال پس از انقلاب ثابت کرد که عزت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی کند.
وی قم را مادر انقلاب دانست و گفت: اگر حوزه علمیه قم آسیب ببیند تمام اسلام و شیعه آسیب می بیند به همین دلیل باید طلاب و حوزویان نسبت به حفظ انقلابی بودن حوزه و قم دغدغه مند باشند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه صیانت از این انقلاب وظیفه همه است، گفت: قرارگاه فرهنگی در نماز جمعه قم ایجاد شده که با استفاده از کارگروه ها و ستاد برنامه ریزی و همچنین استفاده از ظرفیت های استان در راستای حفظ مولفه های دینی و انقلابی قم در حال برنامه ریزی است.
حسینی نژاد با بیان اینکه از همه قشرهای مردم برای کمک به این قرارگاه فرهنگی درخواست کمک می کنیم اظهار داشت: این قرارگاه به دور از تندروی، با عقلانیت و تدبیر در حال برنامه ریزی است.
وی همچنین با محکوم کردم حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه یک روز پس از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود که نشان می دهد دشمنان این ملت نمی توانند شادی آنها را تحمل کنند.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری، چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد 27 تن از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13تن دیگر زخمی شدند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.