به گزارش ایرنا، مدیر ساخت توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف بهسازی و اصلاح سه راهی پرحادثه ونارچ در محور قم - نیزار طی مدت 18 ماه و با اعتبار 80 میلیارد ریال اجرا شده است.
مهدی فراهانی همچنین طول این محور با احتساب دوربرگردان رمپ ورودی و خروجی را سه هزار و 500 متر دانست و افزود: متوسط عرض آسفالت محور یاد شده نیز 9.80 متر است.
وی اضافه کرد: احداث یک دهانه پل بزرگ واقع بر روی خط راه آهن با عرض دهانه 13.70 متر و ارتفاع 7.15 متر از روی ریل راه آهن و یک رمپ ورودی از نیزار به ونارچ و یک رمپ خروجی از ونارچ به قم نیز از مشخصه های این طرح می باشد.
وی در تبیین ‌مزایای این طرح حذف نقاط حادثه خیز و کاهش حوادث جاده ای و سوانح راهنمایی رانندگی، تسهیل در ترافیک عبوری را از جمله آن ذکر کرد و یادآور شد: اصلاح و ایمن نمودن محور قم - نیزار و دسترسی های محلی در محدوده سه راهی ونارچ و تکمیل روشنایی سه راهی ونارچ از دیگر مزایا و محاسن آن به شمار می آید.
محور قم - نیزار به طول 38 کیلومتر یکی از محورهای مواصلاتی استان قم به بخش سلفچگان و همچنین شهرستان دلیجان در استان مرکزی است.
فراهانی بیان داشت: پل جدید راه آهن قم نیز به منظور چهار خطه کردن جاده قم - نیزار و به موازات پل فعلی احداث شده و به صورت یک طرفه و مسیر برگشت نیزار به قم قابل بهره برداری است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.