به گزارش ایرنا، بهرام سرمست، روز پنجشنبه در ستاد بازآفرینی پایداری شهری با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سالن امام جواد(ع) استانداری، با بیان اینکه هرگونه بازآفرینی دربافت تاریخی و ناکارآمد مستلزم زمین های پشتیبان است ، افزود: این زمین ها باید برای بازآفرینی بافتهای فرسوده تعیین تکلیف شود تا طرح با سرعت بیشتری در قم اجرایی گردد.
وی با بیان اینکه بازآفرینی دربافت ناکارآمد شهری تنها به کف سازی و بهسازی معابر محدود شده است، گفت: بازآفرینی بافت ناکارآمد به خانه ها کشیده نشده است که باید زمینه برای بازسازی و بهسازی آنها نیز ایجاد شود.
سرمست با اشاره به پیگیری برای بهره برداری تمام طرح های مسکن مهر در این استان گفت: با حمایت وزیر راه و شهرسازی، وضعیت مسکن مهر قم به زودی تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در موضوع قطار پر سرعت تهران، قم و اصفهان نیازمند مساعدت وزارت راه هستیم گفت: اولویت های توسعه استان در زمینه شهری، احداث فرودگاه و قطار سریع السیر قم- تهران – اصفهان است که این موضوع با جدیت دنبال می شود.
وی ادامه داد: طرح های اولویت دار عمرانی استان در جلسه مجمع نمایندگان استان تعیین و تصمیمات آن، تعیین کننده اولویت های قم برای توسعه شهری است.

** 4 هزار هکتار از بافت‌های مسکونی قم نیازمند بازآفرینی است
معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه از 13 هزار هکتار کل بافت شهری، یک هزار و 600 هکتار بافت مسکونی فرسوده است گفت: 4 هزار هکتار از بافت فرسوده استان نیازمند به بازآفرینی فوری است.
محسن بهشتی با تاکید بر اینکه قم از نظر حجم بافت‌های فرسوده شهری به‌شدت با چالش مواجه است افزود: حجم قابل توجه بافت‌های شهری موجب شده تا بازآفرینی این بافت ها در قم به عنوان یک اولویت اجتناب ناپذیر تبدیل شود.
وی از تشکیل چهار کمیته برای بازآفرینی در بافت های فرسوده قم خبر داد و اظهار داشت: قم هم اکنون همزمان با سه پدیده سکونت گاه‌های غیررسمی، بافت‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده مواجه است که این موضوع چالشی برای این شهر می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.