حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ملی پوستر آیات در قم در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از 10 دی ماه امسال آغاز شده بود و تا 12 بهمن ماه ادامه داشت.
وی با بیان اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های متنوعی برای آشنایی قشرهای مختلف مردم با مفاهیم قرآنی دارد گفت: آزمون قرآن و عترت در نیمه اول اسفندماه سال جاری برگزار می شود و شرکت کنندگان در زمینه حفظ، قرائت و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: به منظور ترویج معارف اهل بیت(ع)، به طور تقریبی تمام کلاس های آموزشی در زمینه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در سراسر کشور مورد حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

** جشنواره آیات به دنبال تولید آثار هنری مبتنی بر آموزه های قرآنی است
وی جشنواره آیات را از دیگر برنامه های زیر مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: این جشنواره به دنبال شناسایی هنرمندان مستعد و آتیه دار، ایجاد انگیزه برای تولید آثار هنری مبتنی بر آموزه های قرآنی و رونق اقتصاد فرهنگی است که در این زمینه دستاوردهای مهمی بدست آمده است.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره به دنبال این است که آثار هنری فاخر با محتوای قرآنی تولید کند و به نمایش گذاشته شود که در این راستا ارائه مفهومی مبانی قرآنی مانند عدالت، ایثار و آزادی با زبان هنر مهمترین هدف این جشنواره است.
جشنواره هنری آیات در رشته های مختلف هنری به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل پوستر، نقاشی، فیلم اعم از مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن، داستان نویسی، شعر، نقاشی خط ، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، آواها و نغمات، رشته های خوشنویسی و کاریکاتور به میزبانی استان های مختلف برگزار شده است.

** زمینه سازی برای گسترش حفظ قرآن، اولویت وزارت ارشاد است
وی در ادامه، توجه به موضوع حفظ قرآن را از جمله اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: هدف از گسترش حفظ قرآن در کشور این است که منجربه انس با قرآن شود.
خسروی با بیان اینکه حفظ قرآن باید همراه با فهم مفاهیم و انس با این کتاب الهی باشد افزود: حفظ موضوعی قرآن کریم از جمله برنامه هایی است که می تواند در راستای ترویج مفاهیم قرآنی و انس با قرآن بسیار اثرگذار باشد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای دست یابی به 10 میلیون حافظ در کشور به عنوان یک چشم انداز بزرگ، گفت: رسیدن به چنین چشم اندازی نیازمند بسترسازی و توجه خانواده ها و نهادهای آموزشی کشور است که در این زمینه تمام تلاش این وزارتخانه، زمینه سازی برای گسترش حفظ قرآن است.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.