به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی پوستر آیات در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: توجه به نوشتن فیلمنامه های قرآنی در سال های گذشته در قم شکل گرفت به گونه ای که بسیاری از مقدمات فیلمنامه حضرت یوسف، اصحاب کهف و ایوب پیامبردر این استان کلید خورد.
وی با تاکید بر جایگاه هنری و معرفتی قم گفت: از ظرفیت والای هنر این استان در همه رشته ها استفاده و با بهره گیری از هنر هنرمندان کشور و قم ، گام های بهتر و موثرتری برداشته شود.
وی با بیان اینکه قم سرشار از هنرمندان متعهد در رشته های مختلف است گفت: این استان در عرصه های مختلف هنری در کشور حرف برای گفتن دارد به گونه ای که در جشنواره خوشنویسی استان قزوین که هفته های گذشته
برگزار شد ، از 6 برگزیده آن جشنواره در زمینه نسخ و ثلث، پنج تن از هنرمندان قم بودند.
حسینی کاشانی با بیان اینکه بخش های مختلف جشنواره ملی آیات با برنامه ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط استان های مختلف برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت های بالای هنرمندان تجسمی و به ویژه گرافیک قم، جشنواره آیات در بخش پوستر به میزبانی این استان ترتیب یافت.
300 اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 53 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه پیدا کرده است.
دراین آیین که با حضور فعالان قرآنی، هنرمندان، فرهیختگان استانی و کشوری و حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت ،از 9 برگزیده جشنواره تجلیل شد.
همچنین تجلیل از خانواده هنرمند سید محمد مرحوم ساجدی از دیگر بخش های این اختتامیه بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.