به گزارش ایرنا، در این آیین که آیات علوی گرگانی از مراجع تقلید، امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری، علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه، فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین و همچنین بهرام سرمست استاندار قم حضور داشتند، پس از مداحی مداح اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س)، عضو خبرگان رهبری طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع و مقام شامخ مرحوم فاضل لنکرانی، آن مرجع عالیقدر را فقیه و عالمی نامدار، خدمتگزار، انقلابی، مردمی، آگاه، زمان شناس، پاسدار حریم ولایت‌ و احیاگر فرهنگ فاطمی دانست.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی گفت: آن مرحوم در محضر استادان بزرگی همچون حضرات آیات بروجروی(ره)، گلپایگانی(ره) و امام راحل(ره) کسب فیض کرد و ضمن تدوین و انتشار تقریرات این بزرگان، در زمینه گسترش معارف اسلام و اهل بیت(ع) نیز نقش مهم و ارزنده ای ایفا نمود.
امام جمعه موقت اراک با اشاره به نقش این مرجع فقید تقلید در قیام و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی خاطرنشان کرد: در اعلامیه هایی که از کانون مقدس قم در دهه 1340 صادر می شد، علما، بزرگان و مراجع نقش آفرین بودند و یکی از این نقش آفرینان مرحوم فاضل لنکرانی بود.
وی با اشاره به آثار آیت الله فاضل لنکرانی گفت: یکی از کتاب هایی که تقریبا تمام ابواب فقه را دارد کتاب شریف تفصیل الشریعه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی است که در آن تحریرالوسیله حضرت امام شرح داده شده است.
دری نجف آبادی با اشاره به برکت های فراوان آیت الله فاضل لنکرانی در مسائل انقلاب و دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: آن عالم مجاهد در هر مساله ای اعم از داخلی، منطقه ای و بین المللی از حسنات روزگار، اسوه های با کرامت و شخصیت ها و استوانه های بزرگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) و همچنین فقه و فقاهت و معرفت به شمار می آمد.
وی همچنین آیت الله فاضل لنکرانی را از وفاداران امام و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در مجلس خبرگان رهبری وقتی قرار شد، در رابطه با رهبری نظام اسلامی تصمیم گیری شود، آیت الله فاضل در این تصمیم گیری که یکی از بهترین تصمیم های گرفته شده می باشد و هر چه جلوتر می رویم روشن تر، درخشان تر و نورانی تر خود را نشان می دهد، نقش مهمی داشت.
آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی در سال 1310 هجری شمسی متولد شد و در 26 خرداد ماه سال 1386 به دیدار حق شتافت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. 
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.