به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: برخی کشورهای اروپایی از صنعت گردشگری بیش از فروش نفت ما درآمد دارند ؛ لذا با توجه به آثار باستانی تاریخی زیادی که در شهرهای مختلف وجود دارد ، امکان افزایش درآمدهای ایران در حوزه گردشگری امکان پذیر است.
آیت الله نوری همدانی در ادامه گردشگری و مسافرت را عنصری مورد تاکید در قرآن، تاریخ و احادیث اسلامی دانست و ادامه داد: مسلمانان باید تحرک داشته باشند و با سفر به مناطق مختلف بامسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سایر مکان ها آشنا شوند تا با مشاهده آن تمدن ها عبرت بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایرانی ها هیچ گاه در طول تاریخ زیر بار ذلت نرفته اند، گفت: هیچ قدرتی نمی تواند بر ملت ما مسلط شود
وی افزود: در روایت های مختلف از ایران به بزرگی تجلیل شده است که باید با بازخوانی آنها و تاریخ گذشته ، به جایگاه واقعی خود آگاهی پیدا کنیم.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه اگر زمینه کار و اشتغال در کشور فراهم شود، تحریم نمی تواند اثرگذار باشد، گفت: اینکه برخی مسئولان همواره اعلام می کنند که سال 98 را سال سختی برای کشور است، حرف درستی نیست چرا که اگر آنها در داخل زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند، تحریم هیچگونه اثرگذاری ندارد.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد اروپا ادامه داد: آنها نشان داده اند که دشمن ایران هستند و هیچگاه قلبشان با جمهوری اسلامی صاف نخواهد شد و به همین دلیل باید دل بسته به اروپا نبود.
این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه مردم در راه تحقق انقلاب اسلامی خون و جان داده اند گفت: ملت با تقدیم شهدای بسیار زیاد این انقلاب را رقم زدند و دل داده آن هستند ، دراین راستا مسئولان باید به چنین مردمی شبانه روز خدمت کنند.
وی با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی از نظر اقتصادی در مضیقه و فشار هستند، افزود: گرانی، مردم را فلج کرده و پیام ما به مسئولان کار شبانه روزی و خدمت به مردم است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر یک روزه خود به قم، با آیات عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی و همچنین آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دیدار کرد.
حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ، دیدار با سرمایه گذاران صنعت گردشگری و همچنین بازدید از بافت تاریخی و تیمچه بزرگ قم از دیگر برنامه های علی اصغر مونسان به این استان است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.