به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: با استفاده از راهبردهای مدیریتی باید در تمام نقاط کشور پزشک و زیرساخت های نظام سلامت فراهم و مردم به این امکانات دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه های درمان بیماران، بیان کرد: نباید بیماران هم نگران درمان خود باشند و هم هزینه آن، اجرای طرح تحول سلامت در این زمینه نقش موثری دارد.
آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به اینکه در نظام اسلامی خدمات گسترده ای در بخش سلامت به مردم ارائه شده است، گفت: خدمت به بیماران در اسلام به عنوان شریف ترین عبادت ها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بوده و ثواب زیادی برای آن ذکر شده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مساله پیشگیری بر درمان، گفت: لازم است در این زمینه فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد و مردم بدانند تحرک و کم خوری عامل سلامت جسم است و این مساله در آموزهای اسلامی نیز مورد توجه می باشد.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: بنده خود سعی کردم ورزش را ترک نکنم و به همین دلیل در این سن، سلامت و نشاط کامل دارم و این در نتیجه تحرک مداوم است.
وی همچنین با اشاره به لزوم شناساندن طبیبان بزرگی همچون ابن سینا و ذکریای رازی به نسل جدید پزشکان کشور و ادامه دادن راه آنان افزود: غربی ها هر چه دارند از ما دارند، آنها از علم پزشکی ما که رویکردی حکیمانه و خدامحورانه داشت، استفاده و آن را سکولار کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.