به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود:ما موافق نبودیم دکتر قاضی زاده هاشمی ، در میانه راه ، از فعالیت در وزارت بهداشت کنار برود ، حال که اینگونه مصلحت
دیدند باید کارهای وی تداوم داشته باشد.
وی گفت: این روند باعث خواهد شد که مردم متوجه می شوند، 2 وزیر مکمل یکدیگرند و کار هم را تداوم می بخشند.
آیت الله سبحانی گفت: بازتاب این همکاری در رسانه های مختلف داخلی و بین المللی نشان دهنده وحدت مسئولان نظام اسلامی در امر خدمت رسانی به مردم است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود، به کمبود پزشک در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: منطقه ارسباران آذربایجان با کمبود پزشک روبروست، زنان بارداری دراین منطقه برای رسیدن به پزشک باید به شهرهای اطراف سفر کنند که در این زمینه با مشکلاتی مواجه می شوند، البته کارهای زیادی در زمینه بهداشت و درمان در این منطقه انجام شده است که باید توسعه یابد.
وی در ادامه به روند ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در قم اشاره کرد و گفت: روند ساخت این طرح درمانی با سرعت بیشتری دنبال شود.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این مرکز درمانی در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.
آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شریعت و فقیه اسلام با طب و طبیب ارتباط و تعامل تنگاتنگی دارد، در اسلام موضوع از طبیب گرفته می شود و حکم از فقیه است.
وی افزود: بر اساس آموزه های اسلام این طبیب است که در مسائلی همچون روزه داری زنان و مردان کهنسال و بیمار را معین می کند که این فریضه برای شخص مضرر است یا نه و فقها در این مورد حکم اسلام را بیان می کنند.
وی بیان کرد: فقها و پزشکان در یک مسیر در خدمت شریعت اسلام هستند، پزشکان موضوع را شناسایی و فقها احکام آن را صادر می کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.