سید مهدی سیدین نیا، روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح مهمترین دستاوردهای و فعالیت های حوزه هنری قم درطول فعالیت خود پس ازشکل گیری دردهه اول انقلاب، افزود: هنرمندان تربیت شده درحوزه هنری در
درکشور و استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار اثرگذار بوده اند به گونه ای که نقش آنان درفعالیت های مختلف هنری غیرقابل انکار است.
وی با اشاره به وجود هنرمندان و اساتید برجسته هنری درقم گفت: استان به دلیل جایگاه و ظرفیت های هنری و دینی خود و همچنین وجود اساتید برجسته همواره یکی از جریان سازترین استان های کشور در زمینه تولید آثار هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
سیدین نیا ادامه داد: حوزه هنری در زمینه های آفرینش‌های ادبی و مطالعات ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و به ویژه در زمینه آموزش و پژوهش در طی چند دهه فعالیت خود دارای دستاوردهای مهمی است که می توان مهمترین دستاورد این حوزه را تربیت نسلی از هنرمندان ارزشی و انقلابی دانست.

** ثبت و ضبط بیش از 500 ساعت خاطره در قالب تاریخ شفاهی
وی با بیان اینکه حوزه هنری خود از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: استفاده از زبان هنر برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی پیش از انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب با فعالیت رسمی حوزه هنری در سال 60 دستاوردهای زیادی برای کشور در عرصه هنر ارزشی و انقلابی رقم زد.
سیدین نیا ، ماموریت های حوزه هنری را جذب و شناسایی استعدادهای هنری جوان و همچنین تولید آثار هنری دانست و ادامه داد: حرکت حوزه هنری در این سال ها ، هوشمندانه و کارشناسانه بوده و در طول فعالیت خود دستاوردهای خوبی داشته است به گونه ای که در حوزه های مختلف فعالیت های قابل قبولی توسط حوزه هنری انجام شده است.
وی ادامه داد: ثبت و ضبط بیش از 500 ساعت خاطره از مبارزان و مجاهدان انقلاب اسلامی و رزمندگان هشت سال، برگزاری بیش از 20 محفل شب خاطره، پنج عنوان کتاب آماده برای نشر و بیش از 10 پروژه دردست اقدام در در زمینه تاریخ شفاهی است.

** شعر طنز قم در کشور شناخته شد
سیدین نیا، محفل طنز قمپز را یکی از فعالیت های برجسته قم در حوزه آفرینش های ادبی دانست و گفت: تاکنون 37محفل طنز قمپز باحضور بیش از 10 هزار تن در این محافل برگزار شده است که به عنوان یکی از محافل مشهور و پر مخاطب ادبی در سراسر کشور محسوب می شود.
وی گفت: برگزاری جلسات متعدد نقد و بررسی کتاب شعر و داستان، برگزاری جلسات شب شعر، بهره‌مندی از خدمات هنری و آموزشی توسط شاعران حرفه‌ای استان، بهره مندی از خدمات هنری و آموزشی توسط بیش از 150 نویسنده حرفه ای در استان، آموزش و معرفی بیش از 50 طنزپرداز برجسته، چاپ و نشر بیش از 20 عنوان کتاب شعر و داستان، کارگاه‌های ادبی و حضور بیش از 200 استاد طراز اول کشور برای جلسات کارگاهی و نقد و بررسی در سالهای فعالیت از جمله مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای حوزه هنری قم در زمینه آفرینش های ادبی است.

** قم رتبه اول شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب
سیدین با اشاره به ظرفیت های مهم قم در شعر آئینی و مذهبی گفت: در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب که به صورت سالانه برگزار می شود به طور متوسط 20 شاعر از قم در این جلسات حضور داشته و اقدام به شعر خوانی می کنند که این استان را می توان رتبه نخست در این زمینه دانست.
و با بیان اینکه تا کنون جشنواره های مختلف ادبی توسط حوزه هنری قم در سطح استانی و ملی برگزار شده است ادامه داد: برگزاری سه دوره جشنواره طنز سوهان روح، جشنواره شعر حضرت زینب،کنگره نثر مهدویت و همچنین برگزاری سه دوره کنگره شعر مواهب با محوریت دعا از جمله دیگر فعالیت های حوزه هنری قم است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.