به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های زیرساختی روستاهای بخش مرکزی قم در روستای ملک آباد دهستان قمرود، با بیان اینکه نتیجه تحریم اقتصادی کشور به طور قطع پشیمانی آمریکا خواهد بود گفت: باید مسئولان قوای مختلف در مسیر خدمت به مردم و رفع نیازهای مردم حرکت کنند.
وی وفاق و وحدت داخلی و پیروی مردم از امام(ره) را عامل پیروزی های انقلاب دانست و افزود: در شرایط حساس کنونی که آمریکایی ها درحال زورگویی به ملت ایران هستند، بیش از هر زمان دیگری به وحدت در کشور نیازمند هستیم.
لاریجانی تاکید کرد: اینکه تصور شود، آمریکایی ها به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی هستند، تصور اشتباهی است چرا که مذاکره و توافق انجام شد ولی آنها به دنبال مذاکره نیستند بلکه به دنبال بردگی ملت ایران هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرایران مانند عربستان وبحرین پیرو و گوش به فرمان آمریکا بود، آنها کاری به ایران نداشتند تاکید کرد: ملت ایران غیرت دارد و عزت خود را نمی فروشد و این دلیل دشمنی آمریکا با ملت ایران است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این سال ها شعار «نه شرقی و نه غربی» را حفظ و در عمل اجرایی کرده است گفت: استقلال و تعیین سرنوشت کشور به دست مردم از جمله دستاوردهای باارزش و بزرگ انقلاب است.

** نتیجه تحریم اقتصادی ایران به طور قطع پشیمانی آمریکا خواهد بود
لاریجانی با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در حوزه های فناوری های پیشرفته ادامه داد: حرف های گستاخانه آمریکا نسبت به وضعیت موشکی و دفاعی کشور به دلیل توانمندی بالای جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است.
وی، اثرگذار بودن ایران در منطقه دلیل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: حفظ وحدت و پیروی از رهبر معظم انقلاب 2 رمز موفقیت در برابر توطئه و جنگ اقتصادی دشمن است که توجه به آن شکست دیگر آمریکا در جنگ اقتصادی را رقم می زند.
لاریجانی با بیان اینکه هر زمانی در طول 40 سال گذشته متحد بودیم، پیروزی های بزرگی کسب کرده ایم اظهار داشت: پیروزی های بزرگ دفاع مقدس ناشی از وفاق تمام نیروهای مسلح بود و امروز نیز وظیفه انقلابی، دوری از حاشیه و توجه به خدمت به مردم است.

** تحریم را می توان به فرصت تبدیل کرد
وی با تاکید بر اینکه با داشتن مسیر و راه درست، می توان تحریم را به فرصت تبدیل کرد گفت: استفاده نکردن از توان دانشگاه ها، وجود اشکال در ساختار اقتصادی و بی توجهی به ظرفیت های داخلی از جمله مشکلاتی بود که در کشور وجود داشت که تحریم موجب شد تا توجه به ظرفیت های داخلی کشور افزایش یابد.
لاریجانی، با بیان اینکه بسترسازی فعالیت اقتصادی در روستاها با کمترین وابستگی به آب راه حل توسعه روستاها و رفع مشکلات تولید در روستاهاست، افزود: توسعه کشت گلخانه ای، اصلاح الگوی کشت، توجه به آبخیزداری از جمله اولویت هایی است که در بودجه ها و اسناد بالادستی کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و 10 هزار میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی برای رونق اشتغال و تولید در روستاها در نظر گرفته شده است که ادامه این روند می تواند تحول در روستاها را رقم بزند.

** برخی خدمات انجام شده پس از انقلاب یک آرزوی محسوب می شد
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های آب، گاز و برق در روستاها زمانی از جمله آرزوهای روستائیان استان بود گفت: سرمایه گذاری سنگینی برای انتقال آب شیرین به قم صورت گرفت تا مشکل آب شور روستاهای استان برطرف شود که با تحقق طرح انتقال آب از سرشاخه ها و اتصال روستاها به این شبکه ها این آرزو محقق شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، توسعه شبکه گازرسانی در روستاها و شهرها را از جمله اقدام های بزرگ در کشور دانست و ادامه داد: انتقال گاز به شهرها و روستاها نیازمند سرمایه گذاری سنگین بود ولی انقلاب به دلیل توجه به محرمیت زدایی این سرمایه گذاری را صورت داد و خدمات بسیار زیادی در روستاها رقم خورد.
وی، پایان دادن به محرومیت در کل کشور را از جمله آرمان های انقلاب دانست و گفت: پیش از انقلاب رژیم تنها به آبادی چند شهر توجه داشت و سایر شهرها را به امان خدا رها کرده بود که این باعث شد که بسیاری از شهرهای کشور با محرومیت بسیار زیادی مواجه باشند.
لاریجانی، با بیان اینکه هم اکنون 95 درصد شهرها و 75 درصد روستاهای کشوراز نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها 200 کیلومتر جاده آسفالت روستایی بود اما امروز 100 هزار کیلومتر جاده آسفالت روستایی وجود دارد
لاریجانی با اشاره به سیاه نمایی رسانه های دشمن به منظور مخدوش کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب توجه ویژه ای به محرومیت زدایی در کشور به ویژه روستاها صورت گرفته است که این موضوع قابل انکار نیست.
دراین آیین 65 طرح زیرساختی در روستاهای قم با اعتبار حدود 140 میلیارد ریال با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ،استاندار قم، مسئولان وزارت نفت و جمعی از اهالی روستای ملک آباد و روستاهای دهستان قمرود قم به بهره برداری رسید.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.