به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در این جلسه گفت: توجه به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نقش مردم را به عنوان سرمایه های اجتماعی در جامعه افزایش می دهد.
سید محمد هاشمی افزود: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و آنان باید در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها نقش آفرین باشند.

* مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این نشست گفت: تشکل های اجتماعی به عنوان بخشی از اراده مردم بر سرنوشت کشور فعالیت می کنند و یکی از ارکان مهم توسعه کشور محسوب می شوند.
عطاءالدین قاسمی افزود: تشکل های اجتماعی یکی از نشانه ها و شاخص های پررنگ جامعه مدنی هستند که در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خوب و مناسبی برای آن ها تعریف شده است.
وی با اشاره به این که دولت تدبیر و امید رویکرد مثبتی بر فعالیت تشکل های مردم نهاد دارد، بیان کرد: دولت نه تنها از گسترش کمی و کیفی تشکل های مردم نهاد استقبال می کند، بلکه نقش مطالبه گری برای آن ها قائل است.
وی با بیان این که دولت نهایت سعه صدر را در برخورد با تشکل های مردم نهاد دارد، خاطرنشان کرد: سمن ها به عنوان چشم تیزبین ملت و ناظران دلسوز از طرف مردم می باشند.
قاسمی گفت: در چند سال گذشته از لحاظ افزایش تعداد سمن ها و ارتقاء کیفیت کار آن ها اقدامات خوبی در استان قم انجام شده است.
وی افزود: با وجود این که دولت گذشته دیگاه بسته ای نسبت به تشکل های مردم نهاد داشت و خانه تشکل ها بسته شده بود، در دولت حاضر این خانه ها بار دیگر بازگشایی و فعالیت ها از سر گرفته شد.
وی گفت: همکاری و هماهنگی خوبی بین تشکل های مردم نهاد و سازمان های اجرایی وجود دارد و از ظرفیت آن ها برای پیشبرد برنامه کاهش آسیب های اجتماعی و اجرای قانون حقوق شهروندی استفاده می شود.

* نماینده تشکل های مردم نهاد در هیات نظارت بر سمن های قم نیز در این جلسه گفت: تاکنون حدود 140 مجوز از سوی استانداری برای تشکیل تشکل های مردم نهاد صادر شده است.
عاتقه سادات موسوی افزود: این تشکل ها در زمینه های درمان و سلامت، خیریه ها، محیط زیست، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و هنری و محیط زیست فازغ از دغدغه مادی و سیاسی تلاش می کنند تا باری از دوش دولت بردارند.
وی خواستار حضور تشکل های مردم نهاد در عرصه سیاستگذاری شد و اضافه کرد: عملیاتی شدن این مساله باعث افزایش بازدهی فعالیت و تاثیرگذاری سمن ها خواهد شد.
وی ادامه داد: دایر شدن بازارچه های فروش دایمی برای معلولان، استفاده از محصولات معلولان در فروشگاه های دولتی و اختصاص مکان دایمی به خانه تشکل های استان از جمله خواسته سمن ها می باشد.
در این جلسه که با نمایندگانی از تشکل های مردم نهاد قم برگزار شد، برخی از دبیران و اعضای تشکل های مردم نهاد دیدگاه ها، مطالبات و موانع پیش روی این مجموعه های مردمی را بیان کردند.
حضور نماینده ای از تشکل های مردم نهاد در کارگروه های استانداری، انتقاد از بی توجهی به حقوق شهروندی، عدم پاسخگویی مسئولان، تاکید بر ارتقاء وضعیت فیزیکی ساختمان انجمن های بیماری های خاص از جمله هموفیلی، توجه به فرهنگ و هنر و افزایش امکانات هلال احمر در مناطق محروم استان از جمله انتقادات و پیشنهادات افراد حاضر در جلسه بود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.