به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز یکشنبه درآیین افتتاح نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم»، افزود: در شرایطی جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم که به لحاظ زمانی درچهلمین سال انقلاب قرار گرفته ایم و این عدد پرمعناست.
وی اضافه کرد: به تعبیر رهبری چهل سالگی نشانه پیری انقلاب نیست، بلکه نشانه بلوغ و شکوفایی و شروع جدیدی برای انقلاب است.
وی تصریح کرد: چنین روزهایی فرصتی است تا انقلاب اسلامی را از جهات مختلف مرور و مطالعه کنیم، هم از منظر این که چرا انقلاب شکل گرفت، چگونه به پیروزی رسید و چگونه استمرار یافت.
سرمست با اشاره به گذشته پرافتخار نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: این نظام فراز و نشیب های سخت و طوفانی را گذرانده تا به 40 سالگی رسیده است، ملت حماسه آفریدند و در برابر انواع خطرها و فشارها مقاومت کردند.
وی با اشاره به مراحل مختلف سازندگی و خدمت رسانی دولت گفت: چگونگی انعکاس دستاوردها و بازتاب های انقلاب از مهم ترین نیازهای کشور است تا بتوانیم امید به آینده در نسل جوان ایجاد کنیم.
وی افزود: اگر امسال به نام افتخار به گذشته و امید به آینده نامگذاری شده، 40 سال بعدی ما منوط به این است که همچنان امید به آینده را در دل های مردم زنده نگه داریم.
استاندار قم با بیان اینکه سیاه نمایی و تخریب دولت و نظام دلخواه دشمنان ماست، خاطرنشان کرد: از همگان انتظار است که با برنامه های خودشان و ارائه عملکرد بذر امید و نشاط را در جامعه بیفکنند و بارور کنند.
وی با بیان این که برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در قم معنای دیگری دارد، بیان کرد: قم خاستگاه انقلاب است و اگر این جشن را در این شهر مقدس باشکوه برگزار می کنیم نشانه این است که همچنان به آرمان ها، اهداف و ایده ها وفاداریم و در این راستا از همه مسئولانی که کمک کردند این نمایشگاه برگزار شود تشکر می کنم.
سرمست با بیان اینکه مردم پشتوانه و سرمایه اصلی نظام هستند، افزود: دستاوردهای انقلاب باید دراین نمایشگاه برای مردم تبیین شود، نه از حیث این که بخواهیم منت بگذاریم بلکه از حیث اینکه اطلاع رسانی و ادای وظیفه کرده باشیم.
«نمایشگاه شکوه چهل ساله» با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) و مسئولان استانی در مصلا قدس قم برپا شد.
در این نمایشگاه 68 غرفه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برقرار شده و هدف نیز بیان گوشه ای از عملکرد و فعالیت های نظام در طول چهار دهه از انقلاب است.
این نمایشگاه تا روز پنجشنبه هفته جاری 18 بهمن ماه در مصلا قدس قم برای بازدید آحاد مردم دایر است و علاقه مندان می توانند صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها نیز از ساعت 14 تا 21 برای بازدید از غرفه های این نمایشگاه حضور یابند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.