احمد فرج‌اللهی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ظرفیت های گردشگری بخش خلجستان مورد توجه مسئولان قرار گرفت و یکی از محورهای مهم توسعه این بخش بر اساس توجه به جاذبه های گردشگری آن تعریف شد.
وی افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تبدیل شدن بخش خلجستان به یکی از مناطق ویژه گردشگری کشور فراهم شده است و این بخش با توجه به موقعیت کوهستانی و داشتن جاذبه های طبیعی فراوان، در آینده نزدیک میزبان جمعیت قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی علاقه مند به زیبایی های محیط زیستی خواهد بود.
وی با اشاره به نقش گردشگری در توسعه کسب و کار و اشتغال مردم بومی بخش خلجستان، ادامه داد: در همین رابطه بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در زمینه بوم گردی و گردشگری در روستاهای این بخش ایجاد شده است و علاقه مندان به فعالیت های اقتصادی می توانند در اجرای طرح های مورد نظر با سود آوری مناسب، مشارکت کنند.
فرج اللهی همچنین در بیان ظرفیت های بخش خلجستان گفت: این بخش با وسعت یکهزار و 100 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 10 هزار تن در شرایط عادی و 50 هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش های پنج گانه قم است که با مرکز استان حدود 75کیلومتر فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش خلجستان دارای دو دهستان دستجرد و قاهان و 52 روستاست، افزود: این بخش دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه های طبیعی و بکر، منطقه ای ممتاز برای گردشگری به حساب می آید.
وی ادامه داد: در بخش خلجستان، 33 روستا دارای شورای اسلامی و 27 روستا دارای دهیاری فعال می باشد و مسئولان بخش تلاش برای توسعه امکانات مورد نیاز مردم و حمایت از اشتغال روستایی را در اولویت برنامه های خود پیگیری می کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.