به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه ای روز شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: چهله انقلاب درقالب برنامه های مذهبی و فرهنگی ازجمله قرائت قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی، سخنرانی و مداحی می باشد.
وی با اشاره به ثبت نخستین موقوفه حرم مطهر امام رضا(ع) درقم اعلام کرد: 25 بهمن ماه جاری، برنامه «شکوه دلدادگی» با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود و کلنگ ساخت یک مسجد، حسینیه و مرکز آموزشی طراز انقلاب اسلامی با عنوان «شمس شموس» در این استان به زمین زده خواهد شد.
تکیه ای افزود: برنامه ای نیز به مناسبت دهه فجر با حضور 2 هزار تَن از زنان استان، ساعت 9 صبح پنجشنبه هفته جاری در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: همایش ویژه بصیرت افزایی با حضور 2 هزار تن از خواهران نیز، با عنوان «40 سال اقتدار زنان انقلاب اسلامی» روز 17 بهمن ماه جاری دراین استان ترتیب خواهد یافت.
وی؛ برگزاری کرسی تلاوت رضوی در کنار مزار شهدای گلزار علی ابن جعفر(ع)، آوای رضوان، پویش ملی رَه صدساله، همایش خانواده های انقلابی، رونمایی از 40 کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) و انقلاب ، نشست بصیرتی بَزم اندیشه در مدارس و دانشگاه ها، راویان انقلاب، سربازان موعود و تجلیل از شاعران معاصر را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.
تکیه ای گفت: برخی برنامه های این نمایندگی نیز همچون؛ مسجد شاخص، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، گرامیداشت شهدای شاخص انقلاب، جشنواره نقاشی، ایستگاه ورزش و نشاط و پویش کتابخوانی به صورت مشارکتی با سایر نهادها و دستگاه های استان انجام می شود.
وی با اشاره به امدادرسانی به مستضعفان گفت: توزیع بسته ارزاق، رسیدگی به ایتام و دانش آموزان نیازمند، کمک به بیماران صعب العلاج و اهدای 200 مورد وام قرض الحسنه ازدواج و اعزام زوج های جوان به مشهد مقدس از جمله مواردی است که در این زمینه در دهه فجر صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار کرد: رسانه ها رسالت خطیری در این زمینه برعهده دارند و می توانند با انتشار مطلب های مختلفی در این رابطه، در ترویج فرهنگ رضوی کوشا باشند.

** فعالیت بیش ازسه هزار خادم یار
تکیه ای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سه هزار و 200 خادم یار آستان قدس رضوی در رشته های گوناگون دراین استان مشغول خدمت به مردم و ترویج فرهنگ رضوی هستند.
وی افزود: کانون های تخصصی خادم یاری رضوی در 25 سرفصل در قم مشغول فعالیت می باشند.
وی با بیان اینکه علاقه مندان برای عضویت درکانون های تخصصی می توانند به این دفتر مراجعه کنند، گفت: این کانون ها با توجه به عرصه فعالیتشان دارای زیرمجموعه هایی هستند که در 140 موضوع در خدمت رسانی به مردم و ترویج فرهنگ رضوی تلاش می کنند.
دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایران در سال 1357 تا 22 بهمن ، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به عنوان «دهه فجر» نامگذاری شده است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.